...vad detta kan vara ? Jag tänker inte ge några ledtrådar i första taget, och jag skulle bli mycket imponerad om någon klurar ut vad det är för något omgående ! Den är gjord av mässing samt bly. Det finns inget hål i toppen på den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kan någon gissa..
Collapse
X
-
Inte illa 766. Måste naturligtvis stå fast med vad jag skulle gissat. Del till handpump typ oljefat. Vilket jag så här i efterhand vet är helt fel då jag fått taga del av 766 eminenta kunskapsnivå vad gäller alllehanda ting och saker. Hela Tiveden riktar in bönemattorna mot den del av Skåne där 766 befinner sig och tillbeder kunskapens överhuvud.
Comment
-
Imponerande 766 ! Jag hade visserligen misstanken om att skulle det vara någon som direkt löste detta så skulle det vara du !
Det har nog flutit i land en och annan mina i strand kanterna kring ditt landskap på tiden då det begav sig...Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?
Comment
-
Uhmmmm jo jag tillhör väl dom som vet lite om mycket. Har aldrig varit speciellt intresserad av att plöja ner mig i något antikt.
Kan till stor del bero på att det inte har funnits något att plöja ner sig i.
Dessa minor var i början fyllda med pikrinsyra men fick efter en tid trotyl (trinitrotoluol) som huvudsprängämne och knallqvicksilver som tändsats.
Sprängämne kan jag på mina 3-fingrar.
Comment
-
Comment