Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Liten Buddahfigur ??? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten Buddahfigur ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Liten Buddahfigur ???

Kan ingenting om vad denna figur kan komma ifrån. Vad kan det vara för material?
    Den väger 55 gram, höjden är 4,5 cm.
    Vill veta så mycket som möjligt om den

Click image for larger version

Name:	IMG_0478.jpg
Views:	1
Size:	26,4 KB
ID:	632736

Name:	IMG_0479.jpg
Size:	20,8 KB
ID:	632737

Name:	IMG_0473.jpg
Size:	24,7 KB
ID:	632738

Är denna till LOPPIS eller SLÄNG?
    Tycker den är fin, men passar dåligt in hos oss

Comment

Skulle tro att det är en ganska nytillverkad kinesisk figur. Verkar vara lite väl synliga gjutskarvar för att vara något av högre kvalitet. Kanske brons? I vilket fall lite synd att slänga!
      Nej, det är inget loppspel.

Comment

och jag fick japanska vibbar och fann denna Daibutsu med liknande text.

Annars håller jag med Mochens_gubbe.

Description Small metal (not sure what type) statue of the Daibutsu (Great Buddha) figure at Kamakura, Japan.  The Great Buddha of Kamakura is 13.35 meters tall and the second largest Buddhist st…

Comment

Ni är helt FANTASTISKA!
          Jag sparar den lille Buddahfiguren och får se om någon kan titta på den senare???
          TACK för hjälpen

Comment

Exakt! Japansk är den ju. Daibutsu betyder "stor buddha". Just den här buddhan är Buddha Amithaba, på japanska Amida butsu, en föregångare till den vi vanligt vis kallar buddha, Sakyamuni Buddha.
            Nej, det är inget loppspel.

Comment

Jag kopierade bilden jag fick på LÄNK av Kaptenen, lade in den på ett World-dok och klistrade in min bredvid.

Det som skiljde var ju endast den översta raden. Min hade endast ett tecken.

Comment

Working...
              X