Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finn felen, flest rätt vinner...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Chatter: Finn felen, flest rätt vinner...

Hallå, Bjöd in till liten tävling på annan tråd (Kungligt roliga misstag), men det kanske var ett misstag. Därför får frågan egen rubrik och vad jag vill veta är vad som är fel i dekorerna. Själv är jag inte helt säker på svaren. Låt se, här handlar det om allmänbildning. So long...
    Bifogade filer

På bild 2 verkar det som om det är Frankrikes flagga till vänster och Tysklands i mitten.
    Men...franska flaggan är blå vit röd på andra ledden.
    Tysklands flagga är också felvänd..tror jag...svart röd gul på längden.
    Eller kanske jag bara är ute och cyklar.

Comment

Sista bilden. Hollands flagga fel i färgfältens ordning. Frank och Belg och Eng riktiga,

Comment

Tror Holländare och Belgare skulle få kaffet i fel strupe om dom blev serverade kaffet i denna kopp med denna text. Kanske inte om det gällt fotboll förstås. Den tredje flaggan antar jag skall föreställa den japanska. Om så är fallet så kanske dom nickade instämmande istället.

Comment

Hallå, delrapport:
          Kecke har prickat ett rätt (och ett fel) men går upp i leningen. Ulferic är nog den som är ute och cyklar eller uttrycker sig alltför kryptiskt. Kom igen, det finns fler misstag på denna tråd. Tack och so long...

Comment

Tycker inte att svaret på sista bildens fat är krypterat eller innehåller något cyklande.

Comment

Jag ser på det politiska landskapet.

På koppen står Storbritannien och Frankrike enade mot tyrannerna (bör väl vara Ryssland, Tyskland och Japan som avses).

På fatet däremot är Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Ryssland nu enade, för rätt och frihet.

Jag utgår från att koppen och fatet är tillverkat vid olika tidpunkter, och den politiska kartan har hunnit att förändras under tiden.

Lite förvirrande med flaggorna. Färgfälten är märkligt placerade på några av flaggorna men jag utgår ifrån att det är Tyskland som avses och inte Belgien.

Comment

Hallå igen,
                Ulferic, frågeleken går ut på pricka felen på de här prylarna, inte att "svamla" om vad vad holländare och belgier ev skulle tycka. Japan får vi nog godkänna som som rätt svar på fel fråga. Kom igen... so long...

PS Domarens beslut kan naturligtvis överklagas.

Comment

Svammel och svammel. Min uppfattning eller gissning angående fatet är att flaggorna är från länderna Holland Belgien England och Frankrike. Om mitt antagande är riktigt så är Hollands flagga felaktig. Om inte det är det fel du avser så tackar jag för mig.

Comment

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                    Jag ser på det politiska landskapet.

På koppen står Storbritannien och Frankrike enade mot tyrannerna (bör väl vara Ryssland, Tyskland och Japan som avses).

På fatet däremot är Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Ryssland nu enade, för rätt och frihet.

Jag utgår från att koppen och fatet är tillverkat vid olika tidpunkter, och den politiska kartan har hunnit att förändras under tiden.

Lite förvirrande med flaggorna. Färgfälten är märkligt placerade på några av flaggorna men jag utgår ifrån att det är Tyskland som avses och inte Belgien.
                    Hallå Alegni,

Välkommen, tror att du är inne på rätt spår, men vad är det då som är fel?

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                      Svammel och svammel. Min uppfattning eller gissning angående fatet är att flaggorna är från länderna Holland Belgien England och Frankrike. Om mitt antagande är riktigt så är Hollands flagga felaktig. Om inte det är det fel du avser så tackar jag för mig.
                      Hallå Ulf,
                      Har inte tänkt i dom banorna. Hissar varningsflagg. Vi får se vad andra tycker och tror. So long... kul att du är med och sätter färg på tråden.

Comment

Efter alldeles för mycket vin tycker jag att Rysslands flagga på bild 2 "Down with tyrants" är upp och ner! Hick!
                        Slainte Mhath

Comment

Ursprungligen postat av Manga64 Visa inlägg
                          Efter alldeles för mycket vin tycker jag att Rysslands flagga på bild 2 "Down with tyrants" är upp och ner! Hick!
                          Hallå och grattis,
                          Ett rätt på fel. Skål för Manga. So long...

Comment

Det här är minst sagt rörigt!

Tyrannerna på koppen bör enligt min mening vara Tyskland, Österrike-Ungern och Osmanska riket och Bulgarien, men det är ju inte alls vad flaggorna visar.

Fatet är enligt min mening helt korrekt.
                            Bifogade filer

Comment

Hallå Kapten,
                              Rörigt var det väl i vekligheten också. Tack för ditt svar, jag visste att det skulle komma. Fin grafik och pedagogiskt presentserat.
                              Men som jag sa till Ulf, jag vill ha raka svar på vad som är fel. Ingen fnurra på tråden... so long.

Comment

Working...
                              X