Hallå, Bjöd in till liten tävling på annan tråd (Kungligt roliga misstag), men det kanske var ett misstag. Därför får frågan egen rubrik och vad jag vill veta är vad som är fel i dekorerna. Själv är jag inte helt säker på svaren. Låt se, här handlar det om allmänbildning. So long...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Finn felen, flest rätt vinner...
Collapse
X
-
På bild 2 verkar det som om det är Frankrikes flagga till vänster och Tysklands i mitten.
Men...franska flaggan är blå vit röd på andra ledden.
Tysklands flagga är också felvänd..tror jag...svart röd gul på längden.
Eller kanske jag bara är ute och cyklar.
-
Tror Holländare och Belgare skulle få kaffet i fel strupe om dom blev serverade kaffet i denna kopp med denna text. Kanske inte om det gällt fotboll förstås. Den tredje flaggan antar jag skall föreställa den japanska. Om så är fallet så kanske dom nickade instämmande istället.
Comment
-
Jag ser på det politiska landskapet.
På koppen står Storbritannien och Frankrike enade mot tyrannerna (bör väl vara Ryssland, Tyskland och Japan som avses).
På fatet däremot är Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Ryssland nu enade, för rätt och frihet.
Jag utgår från att koppen och fatet är tillverkat vid olika tidpunkter, och den politiska kartan har hunnit att förändras under tiden.
Lite förvirrande med flaggorna. Färgfälten är märkligt placerade på några av flaggorna men jag utgår ifrån att det är Tyskland som avses och inte Belgien.
Comment
-
Svammel och svammel. Min uppfattning eller gissning angående fatet är att flaggorna är från länderna Holland Belgien England och Frankrike. Om mitt antagande är riktigt så är Hollands flagga felaktig. Om inte det är det fel du avser så tackar jag för mig.
Comment
-
Hallå Alegni,Ursprungligen postat av alegni Visa inläggJag ser på det politiska landskapet.
På koppen står Storbritannien och Frankrike enade mot tyrannerna (bör väl vara Ryssland, Tyskland och Japan som avses).
På fatet däremot är Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Ryssland nu enade, för rätt och frihet.
Jag utgår från att koppen och fatet är tillverkat vid olika tidpunkter, och den politiska kartan har hunnit att förändras under tiden.
Lite förvirrande med flaggorna. Färgfälten är märkligt placerade på några av flaggorna men jag utgår ifrån att det är Tyskland som avses och inte Belgien.
Välkommen, tror att du är inne på rätt spår, men vad är det då som är fel?
Comment
-
Hallå Ulf,Ursprungligen postat av Ulferic Visa inläggSvammel och svammel. Min uppfattning eller gissning angående fatet är att flaggorna är från länderna Holland Belgien England och Frankrike. Om mitt antagande är riktigt så är Hollands flagga felaktig. Om inte det är det fel du avser så tackar jag för mig.
Har inte tänkt i dom banorna. Hissar varningsflagg. Vi får se vad andra tycker och tror. So long... kul att du är med och sätter färg på tråden.
Comment
-
Hallå och grattis,Ursprungligen postat av Manga64 Visa inläggEfter alldeles för mycket vin tycker jag att Rysslands flagga på bild 2 "Down with tyrants" är upp och ner! Hick!
Ett rätt på fel. Skål för Manga. So long...
Comment
-
Comment

Comment