Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trädocka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• trädocka

letade efter en gammal tråd om leksaker av trä, men hittade ingen? Antagligen jag som söker på fel ord för det måste väl finnas här?

I vilket fall, denna lilla figur av trä har alltid sagts vara farfars leksak när han var liten (född 1922), kan det stämma?
    Den känns maskingjord, vem kan tänkas ha tillverkat den i sna fall? Den är helt utan märkning.
    Och nej, den har av någon anledning ingen mun...
    Bifogade filer

Hallå Mylla,
    Fin liten mörkhyad snubbe, men jag tror inte att han några kamrater på PES. Farsfars tid låter rimligt även om jag tvivlar på att killar lekte med dockor på den tiden. Han har nog haft fina käder, kanske sjömansuniform? Lycka till och so long..

PS. Han påminner lite om din avatar med skillnaden att du alltid tycks ha mål i mun och läsa för kul grejor.

Comment

Kim> tack för komplimangen!

Jag har aldrig ens tänkt på att han kan ha haft kläder... Farfar hade ju en drös syskon, har för mg att de var 6 stycken, både flickor och pojkar så det kan ju vara så att den tillhört nån av systrarna =)

Nån som har nåt tips om var man kan fortsätta leta information, nu blev jag ju nyfiken på hur han kan ha sett ut påklädd!

Comment

Lyfter tråden och undrar igen; nån som vet var man kan börja leta efter mer information? Tycker det är svårt att googla då man får upp så mycket annat än det man vill ha..

Comment

Working...
        X