Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Din bästa julklapp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
    Jättefin!
    Ljusets sken såg den ut som tigerrandig skål med samma form som jag har från Munk. Hagaström verkar vara svårfångat och eftertraktat. Verkligen trevligt att se dina vackra saker. Hoppas att jag själv blir ägare till en sådan en vacker dag.

mvh Simco

Comment

Tack Simco! Med din energi så lär det inte dröja innan du letat rätt på något från Hagaström .

Ser fram emot att få se någon av dina julklappar.

Comment

Här kommer mina fina julklappar!
        Lagom till jul dök det upp ett paket från en kär, rörd keramikvän, Gideon. Fyllt till bredden med godsaker till hela familjen. Den fina buddan till min son, spännande medalj med Johann Friedrich Böttger, en vacker vas och skål från HAK och flera andra guldklimpar.
        Eftersom vi i familjen bestämt att spara julklappspengarna till en sista minutenresa längre fram,
        var detta det enda paket jag fick öppna.
        Jag blev oerhört rörd i hjärtat av omtanken och de vackra sakerna.
        Tusen Tack!
        Bifogade filer

Comment

Härlig historia och en stor eloge till Gideon. Nu fick man lite äkta julkänslor igen.

Ps, är Gideon tomten på riktigt? För isåfall måste jag ändra adressen dit jag skickar min önskelista nästa år
          Pes är mitt google.

Comment

Hallå och hurra,
            Vad känner man inför denna klapp? Omtänksamhet. Sympati. Generositet. Samhörighet.
            Platonisk kärlek. Glädje.
            Tack för ditt bidrag, Simco. Lycka till på resan, i sista minuten och skål för Gideon klockan tolv. So long...
            Last edited by Kim von Platen; 2010-12-28, 23:21.

Comment

Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
              Härlig historia och en stor eloge till Gideon. Nu fick man lite äkta julkänslor igen.

Ps, är Gideon tomten på riktigt? För isåfall måste jag ändra adressen dit jag skickar min önskelista nästa år
              Ja, Gideon är faktiskt jultomten på riktigt!
              Fantastiskt omtänksam, trevlig, rolig och generös, med en enorm vishet. Han är som en julklapp hela han.

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
              Hallå och hurra,
              Vad känner man inför denna klapp? Omtänksamhet. Sympati. Generositet. Samhörighet.
              Platonisk kärlek. Hörsamhet. Glädje.
              Tack för ditt bidrag, Simco. Lycka till på resan, i sista minuten och skål för Gideon klockan tolv. So long...
              Tack så mycket Kim!
              Allt det du listar ovan stämmer perfekt på känslorna man känner.
              Genuina vänner med stort hjärta som känner en bättre än vad man själv gör
              är det värdefullaste som finns.

Comment

Ja, det var väl utvalda, fina julklappar Simco!

Comment

[QUOTE=simco;166770]Ja, Gideon är faktiskt jultomten på riktigt!
                  Fantastiskt omtänksam, trevlig, rolig och generös, med en enorm vishet. Han är som en julklapp hela han.QUOTE]

Kan inte annat än hålla med! Har själv fått några kartonger fyllda med fina klappar av Gideon i år
                  En fågel viskade att tomtemor är jätteglad över tomtens generositet i år

Comment

Luchur: Nu blev man ju väldigt nyfiken! Flera kartonger fyllda med spännande föremål... Bildbevis tack!!

Comment

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                      Ja, det var väl utvalda, fina julklappar Simco!
                      Ja, verkligen! Det är så trevligt när sakerna är personliga, att någon observerat vad man tycker om och brinner för.

Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                      Ja, Gideon är faktiskt jultomten på riktigt!
                      Fantastiskt omtänksam, trevlig, rolig och generös, med en enorm vishet. Han är som en julklapp hela han.
                      Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                      Kan inte annat än hålla med! Har själv fått några kartonger fyllda med fina klappar av Gideon i år
                      En fågel viskade att tomtemor är jätteglad över tomtens generositet i år
                      Åh, vad kul! Han är bara för snäll! Måste ha haft ett himla sjå innan jul om han inte haft hjälp från en hel stab av tomtenissar.

Ursprungligen postat av Danjel Visa inlägg
                      Luchur: Nu blev man ju väldigt nyfiken! Flera kartonger fyllda med spännande föremål... Bildbevis tack!!
                      Ja, nu blir jag också nyfiken!

Comment

Ursprungligen postat av Danjel Visa inlägg
                        Det kommer, det kommer... ska bara hinna med att fota alla grejor

Comment

Fick bl.a. boken "Yearning for Beauty: The Wiener Werkstatte and the Stoclet House". Rekommenderas varmt.
                          Bifogade filer
                          Så är det.

Comment

Working...
                          X