Ursprungligen postat av Hirvi
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gissa lite i väntans tider...
Collapse
X
-
Halva svaret var en flaska inuti med etikett. Tror att det har varit parfym som man duttat på med pipett. Heliotrp Dalle står det på etiketten, det doftar svagt parfym, har inte vågat öppna upp den då pipetten sitter fast. Den är f.ö räfflad längst med sugpipetten.Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggParfymflaska?Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Lägg den i så varmt vatten,med yes, du vågar så släpper nog proppen så småmimgom.
Vill gärna rekommendera kaustiksoda men vi vill ju inte ha dig sur över helgerna, så det skulle aldrig falla mig in
Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Hängde inte med i svängarna. Såg inte att svaret redan fanns.Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggSvaret är redan givet Lars.
Tack Äjth.
/Lars- - - - - - - - - -
"För mycket av det goda är alldeles lagom."
Comment
-
Men om jag lägger den i såå varmt vatten flyter säkert etiketten bort. Jag är ju lite feg Sladden, därför använder jag inte k-soda, men varför inte leva lite farligt, så du tycker att jag ska lägga den i k-soda?!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Dralle.....Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggHalva svaret var en flaska inuti med etikett. Tror att det har varit parfym som man duttat på med pipett. Heliotrp Dalle står det på etiketten, det doftar svagt parfym, har inte vågat öppna upp den då pipetten sitter fast. Den är f.ö räfflad längst med sugpipetten.
http://www.perfumeintelligence.co.uk.../d/d4/d4p1.htm
Comment
-
Jag tackar! Heliotrop fanns dock inte med. 1910-tal ca, inte illa. Kan tänka att denna lilla tub gömdes i lilla väskan eller handsken eller ärmen eller hur de nu klädde upp sig och togs fram för att fräscha på doften.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Kanske Colgate eller ParbaUrsprungligen postat av Koala Visa inläggJag vill minnas att fadrens raktvål låg i en sådan behållare.
.
Comment

.
.
Comment