Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adventskalender lucka 14

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Adventskalender lucka 14

När jag letade efter vad dagens pryl skulle bli hittade jag bildens pryl i en låda. Dessa knep och knåpare har väl de flesta sysslat med. Finns-fanns ett otal antal olika kombinationer. Som väl alla vet gällde det att få isär de olika bitarna på ett lämpligt sätt utan att böja bända eller klippa itu men plåtsax. Vilket gjordes ibland. Min favorit var de två böjda spikarna. Kan bero på att den var enkel att ta isär. Leta i lådorna jag tror de flesta har en eller annan liggande. Visa gärna olika varianter.
    Dom kanske tillverkas än i dag? Förmodligen.
    Bifogade filer

Har inget liknande, det enda som är i pusselväg är en ganska nyinköpt skrin som det är kod för att öppna. Är din inte det som kallas för luffarslöjd?
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Det fanns ett antal olika mer eller mindre komplicerade tingestar. Hade en massa olika men har slängt dom. För att göra luckan lite roligare lägger jag in en bild på lite nycklar för att lösa problemet med knep och knåpandet.
      Har fått för mig att nycklar är bra att ha. Har en jäkla massa liggandes. Till vilken nytta vet jag inte. Men någon skall väl passa till något som saknar nyckel.
      Bifogade filer

Comment

Adventskalender

Bidrar med Sinclairs boja.
        Bifogade filer

Comment

Den hade jag. Var väl inte en av de lättare om jag kommer ihåg rätt. Allt är i och för sig lätt om man kan det. Om komihåget är på topp så har jag för mig att leksakshandlaren sålde påsar med fem olika problem om jag som sagt kommer ihåg rätt. Har du fler?

Comment

Såg idag reklam för en påse innehållande 3 liknande pussel, så de är tydligen fullt säljbara även idag. I övrigt är adventskalendrarna nog en av de mer spännande trådarna! Både du och Tingeling har fanstastiska saker i era gömmor!
            söffe

Comment

Working...
            X