Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pysmys.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pysmys.

I kväll blir en lugn stund framför brasan, Sitter eller rättare sagt ligger och tittar på lågorna. Lite senare blir det glögg med dövelskatt och några pepparkakor. Tittar in då och då på PES under kvällen.
    Bifogade filer

Hallå Pusipys,
    Tack för värmade luciahälnsing med öppna luckor, så skall det va. Returnerar hälsningen och säger tack för alla luckor så många fått öppna. So long...
    Bifogade filer

Comment

Ser mysigt ut framför båda!

Och så fick jag googla på dövelskatt, har aldrig hört det ordet.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Chansar på att dövelskatt betyder lussebulle, lussekatt. Roligt med dialekter. Kommer ihåg när jag var grabb och nyss hade flyttat från Borås till Tullinge. På lördagen (man gick i skolan lördag fm) skulle vi få semla till lunch och jag fattade ingenting.

Comment

Mysig härd Kim.
          Vet ju att du gillar det marina, Slänger in en bild på ett antal vrak. Så här kan det bli när föremål slängs in i ett skjul. När jag fick korn på dom så hade de legat i skjulet i nästan 50 år. Fanns två alternativ, Soptippen eller ta hand om. Jag tog hand om dom. Skutorna är i sitt skick ändå ganska mysiga. Var tänkt som en adventslucka men det får bli här istället. Båtarna har gått på Göta Kanal så där dyker Platen upp igen.
          Den största är över metern lång. Att restaurera är nog inte att tänka på.
          Bifogade filer

Comment

Hallå Ulferic,
            Tack för omtanken framför brasan.Vrak ska nog vara vrak, men nog skulle jag tvätta bort den där trista vita färgen. Kan inte låta bli att visa upp min favoritmodell, en amerikansk s.k. clipper och tvättad så sent som idag. Dom samlar damm. So long...
            Bifogade filer

Comment

Ja den var många snäpp bättre. En liten bit av Mariefred. Också den cirka metern lång. Åkte på olika båtar på skärgårdsbåtens dag i många år. Gratis var det när Dingertz var med.
              Bifogade filer
              Last edited by Ulferic; 2010-12-13, 20:56.

Comment

Hallå, Hon är kanonfin, men vem är Dingertz? Han som samlar på Elastolin? So long

Comment

Hallå Ulf,

Data: Byggd vid Södra Varfvet i Stockholm 1903. Längd 32,84 m, bredd 6,33 m. Compoundmaskin 298 ihk. Koleldad ångpanna. Hastighet 10 knop. 230 passagerare. So long...
                  Bifogade filer

Comment

Dövelskatt vad är det Ulferic? Var kommer ordet från?

Comment

Ursprungligen postat av Susiflätan Visa inlägg
                      Dövelskatt vad är det Ulferic? Var kommer ordet från?
                      En länk om Dövelskatt
                      Försanthållna osanningar, halvsanningar och missuppfattningar -- Hoaxes, urban legends, half-truths and misconceptions.
                      Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Comment

Working...
                      X