Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adventskalender lucka 7.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Adventskalender lucka 7.

Fick börja dagen med snöröj.
    Har börjat attt så smått plocka fram lite julsaker. Blir inte så mycket.
    En tomte som däremot plockas fram är bilden stora tomte. Höjd 41 cm. Fick den av svärmor förra julen. Hon köpte den 1951 vilket framgår av en klistrad lapp under ena foten. Allt svärmor köpt på auktion eller fått ärva har hon satt lappar på med uppgift om när och var det köptes. Det ärvda likaså. Hon är nu 92 år så det blir inte så mycket köpt numer.
    Bifogade filer
    Last edited by Ulferic; 2010-12-07, 08:49.

Får bli en dubbellucka.
    Har fått för mig att priset på kopparsaker är stigande. Kanske har jag drömt.
    Plockade i alla fall fram lite koppar av olika ålder och kvalite. Inga höjdare precis. Det mesta ligger normalt undanstoppat i en garderob. Att putsa har jag slutat med. Visst är det köpläge för koppar om man vill ha standardsaker till ett rimligt pris. Bättre koppar har genom åren stått sig vad gäller priset. En sak från 1700-talet är nästan lika dyr som för 30-40 år sedan.
    Förhoppningvis kommer priserna att stiga då mycket av kopparsakerna från 1800-talet är gott hantverk. Förutam det pressade och tryckta.
    Bifogade filer

Comment

Läcker tomte och härlig storlek

Kopparen har nog sakta börjat smyga upp i pris, men ännu ser man att det står mycket orört i loppishyllorna.

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
        Fick börja dagen med snöröj.
        Har börjat attt så smått plocka fram lite julsaker. Blir inte så mycket.
        En tomte som däremot plockas fram är bilden stora tomte. Höjd 41 cm. Fick den av svärmor förra julen. Hon köpte den 1951 vilket framgår av en klistrad lapp under ena foten. Allt svärmor köpt på auktion eller fått ärva har hon satt lappar på med uppgift om när och var det köptes. Det ärvda likaså. Hon är nu 92 år så det blir inte så mycket köpt numer.
        Hallå!

Kan inte låta bli att lägga in en bild på mina tomtar. Den ena kanske känns igen!
        Bifogade filer

Comment

Kul att se din tomte. Ser ut att vara samma storlek på din och min. Svärmors tomte har fått sina skador under åren som gått men så blir det när Katter och hundar sprungit lösa inomhus. Även barn förstås.

Comment

Working...
          X