Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adventskalender lucka 6.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Adventskalender lucka 6.

Dagens lucka blir något som jag normalt inte köper men ändå äger.
    Fick för ett antal år sedan kontakt med en äldre dam som samlat figurer-figuriner i många år. P.g.a. ändrat boende ville hon sälja samlingen. Fanns några saker som var riktigt bra. Villkoret för affären var allt eller inget plus vitrinen som sakerna stod i. Köpte allt med baktanke att sälja de sämre och behålla godsakerna. Så blev naturligtvis inte fallet. Samtliga figurer finns kvar och flertalet står kvar i vitrinen som på damens tid. Några ligger i malpåse och de bättre har jag på annat plats i huset.
    Bilden är inte den bästa men lite skymtar i alla fall genom glaset.
    Bifogade filer

Hallå Ulferic,
    Det var ingen dålig lucka, sällan har jag sett så blandad kompott. Den där lilla Toby Juggen gillar jag; sailor, staffordshire och korkad (för det är väl en flaska?). So long...

Comment

Men varför har du inte öppnat luckan
      Seså! Upp med dårarna så vi får se hela luckans innehåll

Ett litet Tack samtidigt för att du axlat årets kalender

Comment

Kommer att öppna luckan om en stund. Frugan har fått för sig att snön skall skottas bört från infarten och närliggande områden. Tar en stund.

Comment

Väntar med röjandet.
          Nu blir det lull-lull. Detta är inte my cup of whiskey. Vet inte mycket om figurerna. Juggen har hål genom hatten och ända ner till fötterna. Genomgående hål alltså. Detta är bara en liten del av de som köptes. Den bästa på den här hyllan tror jag är damen som sitter långt in till vänster. Är formad så att den kan användas till klockställ. Finns en märkning i botten. En del andra är också märkta men en del är omärkta. Det som var intressantast med köpte var några damer a la deco.
          Tingan har tydligen datorfel men lovat att bidraga när allt fungerar.
          Bifogade filer

Comment

Tack för lucköppnandet Det var mycket tantgodis där inne

Comment

Det var mycket tantgodis där! Tänker som du Ulf att det köps för att säljas men det blir inte av, vem av oss vinner när det gäller att ha mest grejer vi inte kan ta med oss in i himmelen?! Tror på oavgjort...

Kanske skulle visa det som inte samlas men bara förökar sig här hemma? Risken är att man får riktig nördstämpel i pannan för resten av livet

Får en ny hårddisk i dagarna så det kommer bidrag, den nuvarande har jag tur att den funkar just nu.
              Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ojdå Tingeling.
                Har du lika mycket pryttlar som Ulferic?
                Då ser jag verkligen fram emot massor av bilder så att man får sitta och gotta sej framför datorn.

Comment

Working...
                X