Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bevara miljöer med miniatyrer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bevara miljöer med miniatyrer

Försöker bevara hemmiljön i form av miniatyrer, till barn och barnbarn. Använder mina möbler, tavlor, bonader mm som förebild. Det är fantastiskt roligt att snickra och måla möblerna med gamla tekniker och färgpigment. Ett smakprov av "salen".
    Bifogade filer

Fel, här kommer salen.
    Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av isatis Visa inlägg
      Fel, här kommer salen.

Mycket bra, jag gör ett försök i full skala
      men det kan aldrig bli lika bra på grund av platsbrist
      Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Comment

Ursprungligen postat av isatis Visa inlägg
        Försöker bevara hemmiljön i form av miniatyrer, till barn och barnbarn. Använder mina möbler, tavlor, bonader mm som förebild. Det är fantastiskt roligt att snickra och måla möblerna med gamla tekniker och färgpigment. Ett smakprov av "salen".
        Helt underbart! Vilket jobb du lagt ned! Hoppas att barn och barnbarn kommer att ta väl vara på detta .....

Jätteroligt att se! Tack för att du delar med dig!

Comment

Oj, vad häftigt. Har du gjutit miniatyrerna i tenn också? Fantastiskt många fina detaljer! Fick syn på en miniatyrstol i miniatyr på spiselkransen. Hur många mm hög är den?

Comment

Fantastiskt fint och en bra idè!
            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Alla redskap och möbler fungerar. Soffan går att dra ut, slagbordet kan man fälla upp, lådorna i skåpet kan dras ut i dem förvarar jag bestick. Det mesta tennet har jag gjutit utom de små ljusstakarna. Tillbehören av koppar, svartmetall, glas och korg är köpta, men bonader och glasmålningar är hemgjorda.
              Den lilla stolen är 8 mm hög.
              Skickar bild på vävstol med övriga redskap.
              Bifogade filer

Comment

Bilder av kammaren.
                Bifogade filer

Comment

Så fint arbete!!!
                  söffe

Comment

Man blir stum av beundran. Och glad när man ser det.
                    Fantastiskt med ditt "hantverk" i miniformat.
                    Tack för att du visar oss detta.

/Lars
                    - - - - - - - - - -
                    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Hallå I,
                      Det här är nog bland det mest kreativa jag sett under de senaste tio åren. Spännande, kul, intressant, fruktansvärt händigt och kunnigt. Det är många material och tekniker som krävs.
                      Kreativt? Jo, kreativa personer älskar att skapa bilder i det tredimensionella planet. Vanliga människor har oftast bara ett eller två plan i knoppen. Tack för titt i dina vitriner.

So long...

PS. Bara helt apropå. Motsatsen till drivkraft. När min far flyttade från Paris till ett gammalt förfallet nunnekloster i Normandie byggde har en skalenlig miniatyr av kåkarna, som ett dockhus, och planerade ombyggnad och inredning utifrån modellen. Precis en sån blev det.

Comment

Wow! Önskar min nacke var hel.. då skulle jag också ge mig på att bygga sånt... Imponerande! Och en väldigt kul ide, som ju dessutom tar mindre plats 'n ett fullstort hem =)

Comment

Working...
                        X