Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Kamera

Har förvarat den här lilla kameran, av märket Crystar, under många år. Den är 4,5 cm hög och 6,5 cm lång. Den är väl tänkt som leksak, jag antar att mina söner har roat sig med den. Vet inte hur gammal den är men hoppas att någon på PES kanske kan det här med leksaker och har några tips att ge.
    Bifogade filer

Crystar var ett japanskt kameramärke på 50-talet. Din kamera är inte precis en leksak utan snarare en lite halvkass lågpriskamera. En tidig pocketkamera för 17,5 mm film(somknappast går att få tag i nuförtiden).
    Nej, det är inget loppspel.

Comment

Tack för hjälpen. Har alltid trott att det var en leksak, kanske något marknadsinköp som sönerna gjorde då de var barn. (Båda födda på 60-talet så tidsmässigt skulle det kunna stämma.)

Comment

Jag hade en aning om att jag sett den där eller liknande i Hobbexkatalogen där den kallades för "spionkamera". Googlade lite och hittade det här:
        Jag undrar om någon vet något om denna söta lilla sak! Jag köpte den från någon postorderfirma på sextiotalet, Hobbex kanske. Mått ca 5,5 x 3,5 x 3 cm. En stadig väska medföljde! Den kallades spionkamera och det fanns riktig film att köpa till också. Den läcker in en del ljus och skärpan är inte...
        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Oh, sådan rolig sida. Jag måste visa äldsta sonen den, misstänker att han är den "skyldige". Årtalet skulle stämma. Tack, Brodertuck.

Comment

Working...
          X