Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kellogs samlarserier

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kellogs samlarserier

För ganska länge sedan nu, läste jag om saker som funnits i Kellogs flingpaket och blivit samlarserier. Enligt mitt förvirrade minne ingick en serie bilar där. Dessa var märkta och nu undrar jag om denna lilla bil (5.5 cm lång) hör till dessa saker? Om inte, hur såg märkningen ut?
    söffe
    Bifogade filer

Bilarna kommer jag inte ihåg, men om man sparade Kellogsloggan på ett visst antal paket och skickade in dom, så fick man ett gosedjur, den är från 1966-67.
    Bifogade filer
    I’m a real mean bitch!

Comment

Jag är inte säker men tror att din bil är en Kinder ägg figur. Har för mig att flingbilarna var hela i chassit och i mycket tunnare plast, men jag kan ha fel

Comment

Söt känguru, Maria!

Luchur: Helt klart är min bil inte den jag sökte i minnet. Det står tydligen Kalaspuffar på taket på dessa bilar, så de är lätta att känna igen. Kinderägg låter väl inte otroligt på min bil!

söffe

Comment

Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
          För ganska länge sedan nu, läste jag om saker som funnits i Kellogs flingpaket och blivit samlarserier. Enligt mitt förvirrade minne ingick en serie bilar där. Dessa var märkta och nu undrar jag om denna lilla bil (5.5 cm lång) hör till dessa saker? Om inte, hur såg märkningen ut?
          söffe
          Nyss letade jag i en byrålåda på, och fotograferade den 51 mm långa bilen nedan. Rätta mig om jag har fel - men jag tror att den kom bland Kellogg’s Corn Flakes. På taket, liksom fram och bak, står blott VOLVO - den föreställer ju uppenbarligen en Volvo PV 544.

Den lilla plastbilen är av synnerligen spartanskt utförande och kan inte ha kostat många ören att producera. Avsevärt dyrare för Kelloggs blev det nog om konsumenter råkade sätta tänderna i bilarna om de hamnat bland cornflaksen på tallriken, eller lyckades knapra i sig dem.
          Bifogade filer

Comment

Working...
          X