Fann denna back för mjölk flaskor (antar jag) i en lada. Någon som känner igen detta ting och vad kan märket med Dms med pilar o Krona vara? Den är spikad med bleckplåt i hörnen. Vore kul om någon kan berätta lite om denna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mjölk är både mat och dryck
Collapse
X
-
-
Hur kan DMS bli Dalarnas Mejeri Förening,?Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
Hittade detta på google:
Citat"
Bauhausskolans verkstad för tryck och reklam, kom att fungera som den första utbildningen i reklam. Joost Schmidt, typograf och skulptör, som också han hade varit elev vid Bauhaus, blev ledare för verkstaden 1928. Han menade att reklamen skulle "betraktas som meddelande och information. Den skulle 'övertyga med hjälp av en åskådlig presentation av fakta, av ekonomiska eller vetenskapliga data' och inte förfalla till propaganda och övertalning." (Droste, 1991, citerar Schmidt) Typografin skulle vara ett uttryck för vår exakta tid på samma sätt som moderna maskiner, arkitektur och film. På Stockholmsutställningen spreds vetenskapliga data med reklamens hjälp. "Mjölk är både mat och dryck." Slut Citat
Kan den vara så gammal som runt 1930?________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
-
-
Ja så är det ju. Tack prylsnubben.
Sen DMS Dalarnas Mejeri (vad S står för får väl vara osagt så länge)
Någon som kan säga något om åldern?Last edited by Rubus Arcticus; 2010-09-28, 04:04.________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
-
Jag förstod det Frakturstil, av dina tidigare inlägg.Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inläggAlltså tror jag det står Dalarnas Mejeri Förening med FRAKTURSTIL
.
Comment
Comment