Lågt, om ens något, tror jag att man kan säga om de flesta. Den vitryska kan ju inte vara så gammal så den kanske kan användas fortfarande och har väl då sitt nominella värde. De flesta är ju dessutom tämligen luggslitna.
Lågt, om ens något, tror jag att man kan säga om de flesta. Den vitryska kan ju inte vara så gammal så den kanske kan användas fortfarande och har väl då sitt nominella värde. De flesta är ju dessutom tämligen luggslitna.
tack för ditt svar , mynt och sedlar och är ett nytt område för mig , nu vet jag mer, ska läsa upp mig i detta område då jag fick en kick av motivation genom denna tråd ,uppskattar verkligen din hjälp. Stora tack ! Eftersträvar att bli lika kunniga och visa som er kunniga , är glad få ta del av erfarenheten som erbjuds här så jag kan utvecklas.
de tyrkiske har jeg selv anvendt under mange ferier der. Ved mit første besøg betalte vi med 1000 liraen for at gå på toilettet. Jeg husker et besøg i et tivoli (Kussadassi) en tyrkisk far havde pungen fuld af grønne sedler (10.000 lira) måske 5 til 10 styk. Og hans søn skulle prøve radiobilerne. For ham var det en stor udgift. Jeg hav min søn et par orange sedler (20.000 lira) og han købte en hel håndfuld mønter til radiobilerne.
men 1000 lira for at gå på toilettet. Næste gang vi besøgte tyrkiet brugte vi 20.000 lira når vi skulle på toilettet.
Jeg har 1.000.000 lira hængende på vægen i mit køkken - den kostede 4 kr.
Næste besøg - da havde de smidt 000.000 (6 nuller) væk. Så 1.000.000 lira = 1.
Vilka enormt stora bilder jag får på sedlarna, sådana problem hade vi här på PES för flera år sedan, men det problemet fixades till då,
det går ju inte att hantera bildern på skärmen.
Hirvi
SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment