Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andra sortering hur ser man det???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Andra sortering hur ser man det???

Har köpt Blå Måsen delar på auktion och funderar hur vet jag som glad amatör om jag har andra eller första sortering? Dom ser fina ut i mina ögon men är det någon markering stämpel eller dylikt jag ska kolla efter?
    Bör sägas att auktionisten inte sa att dom var 2:a sortering men jag är nyfiken.

350 för sockerskål, ljustake och avlångt fat med guldkant känns som ett bra fynd. Dom är jätte fina att titta på och ska naturligtvis användas inga hyllvärmare

Har de stämplar? Hur ser dekoren ut? Utfluten? Är det bara "blått" där det skall vara blått eller har det droppat glasyr på andra delar?

Comment

Du skall använda din syn och dina naglar och leta efter ristade streck över fabriksstämpeln.

I exemplet går strecket över tornen!
      Bifogade filer
      Last edited by Kaptenen; 2010-08-11, 18:26.

Comment

Läste fel... Jag tänkte på Blå Blom.
        Ställer mig i hörnet med strut på huvudet och skäms.

Comment

Jag ska studera och kolla. Hade turen (oturen för auktionisten) att vara på en auktion då vädret var dåligt bra priser för oss som var där men sämre för dom som sålde. Vissa guldkorn fanns enligt mina ögon men sen var det en hel del rackel.

Tack för all hjälp heijna är ett ypperligt forum!

Comment

Har spanat och blundat och strykit och den är slät som en filbunke och stämplarna klara och fina!

Comment

Guld

Hej undrar om det är andra sortering om där är draget ett sträck över stämplen med guld?
              Eller om det måste vara en liten skåra över den.
              Tack Jasmino

Comment

Nej, det ska nog vara en skåra. Guldstrecket har den dragit som dekorerat med guldfärgen.

Comment

hele ideen med rids er at det ødelægger stempel og går med i materialet. Så du kan ikke fjerne den markering igen.

Comment

Ok tack för hjälpen då hadde jag vist fler första sorteringar än vad jag trodde

Comment

Working...
                    X