Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tång med vassa tänder.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tång med vassa tänder.

Vad har man en sån här tång till? Jag lyckas inte hitta nåt på Google. Den är 15 cm lång och är tillverkad av Berg i Eskilstuna. På baksidan finns tre kronor över bokstäverna TV och jämte 52. Enda användningsområdet jag har kommit på är att klia fingrarna. En fingerkliare?

Olle
    Bifogade filer

istång

Comment

Det är världens bästa skaltång för tråd och kabel (tycker jag) Har använt en sådan mycket under min verksamma tid i Statens tjänst (televerket). Vi kallade det trådskrapa. Jag har fortfarande någon kvar som jag använder. Finns visst inte i telias verktygssortiment längre.
      DG

Comment

Jaha ja. En trådskrapa. Den måste jag testa. Tackar så mycket för svar!

Olle

Comment

Finns inte televerkets logga på den? Jag tycker den skymtar vid årtalet.
          DG

Comment

Nej det är det inte vad jag förstår. Här är en närbild på den sidan. 52 står alltså för tillverkningsår 1952?

Olle
            Bifogade filer

Comment

Kan det vara tullverkets redskap tro
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

TV..Televerket..Tullverket..hm? Njae..Tullverkets logo ser inte heller ut så; åtminstone inte nuförtiden. Det gick inte att klistra in den bilden här.

Olle

Comment

Det är en gammal Televerkslogga TV står för Televerket. 52 är mycket riktigt tillverkningsåret 1952
                  DG

Comment

Okay. Tack för det LasseC!

Olle

Comment

Working...
                    X