Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Käppar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Käppar.

Såg att hose och 766 pratade käppar.
    Gick ett varv i huset och fick fatt på
    ett antal. Finns några till men orkade
    inte släpa fram dom.
    Hade ingen aning om att jag samlar käppar.
    Bifogade filer

Det här med att hitta en okänd samling hemma hände mig igår.
    Fann 12 oöppnade paket med gamla rakblad. Det hade jag ingen aning om!
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Kan ju komma väl till pass för gammgubbar och seniormedlemmar!

Comment

Du kan var lycklig Sladden som springer omkring och hittar sådana godbitar i gömmorna, något förvånande. Blir det rakkalas i helgen?
        Ännu mer förvånande är det att Ulferik hade så pass många käppar, han brukar ju inte ha så mycket av någonting.
        Men det är väl om med rökpipor, han begagnar en ny för varje dag i veckan, påhelgen piskas det med "silverkrycka", för min del så var en käpp gisten av "or" så jag har bara doppskon kvar av just den käppen.
        Mattan fick åka in igen efter att bara blivit halvpiskad.

Comment

Alla goda ting är tre, Spansk rör, spansk krage och spansk fluga.
          Det var väl ingenting Ni visst om va?

Comment

Käpp åt alla. En lite rolig sak är den med
            rund kula och bambu. Klumpen är en blykula
            överdragen med snöre/ tråd. Svikten och
            kulan gör att det känns när den används.
            Skollärarkäpp?
            I samband med sökandet efter käppar fann
            jag även att jag äger ett stort antal eldgafflar.
            F-n vet varför.

Comment

Det kanske just är F-n som vet vad du skall ha dem till.

Comment

Kolmården vs Tiveden 1-0 i halvlek.

Comment

Högaktingsfullt och melodiöst med svung skall man uttala orden "Den spanska kragen rev en annan krage". Ett två tre.......!

Comment

en sådan med blyknopp har jag också, om än lite sned. De andra äldre har jag ju redan visat på AP. För 766 och hose, vet inte om ni andra såg dem.
                    Bifogade filer

Comment

Häftigt med käppar.....i alla fall så länge man slipper använda dom själv.
                      Fast å andra sidan kan man ju använda dom på andra.
                      Vad gäller rakblad så räknas de väl snart till antikviteter....eller?
                      Sist jag såg ett så var det jag som använde för att sprätta upp någon söm.
                      Det var innan jag insåg att skalpellen är det som är mest andvändbart..........fast man kan väl inte raka sig med skalpell...

Comment

Det ser ju precis ut som sinnebilden för en piska (rotting). Helt oduglig att promenera med. Kulan är för att man inte ska tappa greppet i tilldelningen. Efteråt ska man tacka för omgången!

Comment

En elegant käpp behöver väl i och för sig duga det minsta till att promenera med, på 1800-talet är den en elegant modeaccesoar. Fast du har nog rätt om den här käppen, den är ju inte särskilt elegant.
                          Men den viner bra, och svider bra när man slår till med den

Comment

Hold da op sikken en samling noget mere varieret end min, men jeg samler ikke på alt. De skal være med enten sølvbeslag eller (og det ord har jeg lært i den sidste dage) stocknägel - ellers så lader jeg dem stå
                            men måske jeg skulle overveje at tillade bly og .......

Comment

Ursprungligen postat av FBQ
                              en sådan med blyknopp har jag också, om än lite sned. De andra äldre har jag ju redan visat på AP. För 766 och hose, vet inte om ni andra såg dem.
                              Og den her er vist ikke til at støtte sig ved. Den ser ud som om den er fra et "spankingrum"
                              lækker sag - sådan en jeg leder efter - ikke så almindelige i Danmark.

Comment

Working...
                              X