Ja visst är den, ligger det inga pengar i en sådan här så köper jag den direkt av min vän, men den bör nog vara rätt gammal. Hittad utanför Elba/Italien. Har mailat Sjöhistoriska ett FLERTAL gånger, gjorde just ett sista försök, får inget svar alls.
Kolla med Historiska museet om de har tid att svara, det finns ju iof fler museer att kolla med. Kallas Amphora på engelska om du vill söka mer info på nätet.
Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.
Tror det var så här, jag mailade Sjöhistoriska -08 eller -09 och dom hänvisade mig till medelhavsmuseet, men det är där jag ej får någe mailsvar alls, fruktansvärt irriterande.
Hallå Mian,
Fantastisk amfora, för fin för att vara sant, är min spontana reaktion.
Inte lagad. Ovanligt. Därför en liten varning, kopior är vanliga. Stället är kanske samtida med ev kopian.
Hur komma närmare sanningen? Muséer är tröga. Försöka maila till Jan Bäckman på Antikrundan, en vansinnig prick och hjälpsam herre,
hälsa från mig. So long...
Hallå Mian,
Fantastisk amfora, för fin för att vara sant, är min spontana reaktion.
Inte lagad. Ovanligt. Därför en liten varning, kopior är vanliga. Stället är kanske samtida med ev kopian.
Hur komma närmare sanningen? Muséer är tröga. Försöka maila till Jan Bäckman på Antikrundan, en vansinnig prick och hjälpsam herre,
hälsa från mig. So long...
Den är lagad i halsen. Vet vem som dykt och tagit upp denna, det var innan lagar och regler kom till, med andra ord som jag förstått så ska detta inte vara olagligt upplockat. Ska maila och hälsa från dig, tackar så mycket!!!
Comment