Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Design Bernadotte & Björn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Design Bernadotte & Björn

Vad kan denna vara till. Rödlackerad metallburk med förnicklat skruvlock.
    Inuti en insats, avdelad med sidoväggar så att det bildas fyra fack, helt åtskiljda från varandra. Under insatsen en fjäder som gör att den hoppar upp när locket skruvas av. Som konsekvens får man trycka ner fjädern med locket innan locket skruvas (vrides ) fast.
    I botten stämplat, design bernadotte & björn. Dessutom ett märke som ser ut nästan som L. Hjorts, men som föreställer ett annat djur med extremt lång svans. Kan möjligen vara ett lejon......Dessutom tre streck som ser ut som kunglig dansks böljemärke.....Vilket företag har detta märke, kan det vara Bernadottes och Björns eget designföretags ?
    PS, bilden på märket har helt fel färg eftersom det syns bättre då.....

Många frågor, hoppas på svar
    Bifogade filer

Bjudcigaretter? Kan man lyfta i det fjädrande handtaget utan att insatsen lossnar? Hur lång är insatsen i förhållande till cigaretternas längd?

Måste berömma mig själv för min gissningsförmåga!

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
      Bjudcigaretter? Kan man lyfta i det fjädrande handtaget utan att insatsen lossnar? Hur lång är insatsen i förhållande till cigaretternas längd?

Måste berömma mig själv för min gissningsförmåga!
      http://www.liveauctioneers.com/item/3002326
      Fantastiskt Peter !
      Funderade själv lite på cigaretter men tänkte att man krossar dom då, men dom skyddas så klart av "skaftet" som sticker upp. Sen tänkte jag att dom hoppar upp som Du vet en sån där orm i en buttericksburk, men man får väl inte öppna så hastigt. Min burk är exakt lika dan, fast röd.
      Firmamärket under också, nu ser man ju tydligt att det är ett lejon.
      Uppenbarligen är det Bernadottes oc Björns egen designfirma som hade detta märke. Roligt att Du hittade den, kul, kul och mange takk

Comment

Glömde svara på Dina frågor, så glad blev jag. Ja, man kan lyfta i handtaget, för att insatsen ska lossna måste man vrida den i ett exakt läge där små klossar i burken passerar genom små urspårningar i insatsen. Insatsen förutom handtaget är sju cm, kanske John Silver eller Camel utan filter.

Comment

Working...
        X