Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite söt ask

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite söt ask

Har en liten ask. Jättegullig. Åtminstone från början av 1900-talet. Kan ngn säga ngt om den och om den kan ha ngt värde?
    Bifogade filer

Välkommen till forumet!

Det skulle kunna vara ett visitkortsetui.

Comment

HALLÅ UC,
      Jag tror det är ett etui för cigaretter. Vad är formatet? Finns det några
      stämplar? Mässing? Trevligt för visitkort. So long...

Comment

Hej!
        Visitkortsetui! Så klart. Låter mycket troligt. För litet för att vara för cigaretter. Nej inga stämplar. Mässing tror jag och en gång förgyllt på ovansidan. Tack.

Comment

...ack ja - en liten sak från livets billighetsbasar - och i den regionen kommer skrinet att stanna.
          Den eviga frågan om "värde" kan bäst besvaras av skrinets ägare genom att han gå ut på marknaden och försöker sälja det. Jag gissar att resultatet blir obetydligt.

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
            ...ack ja - en liten sak från livets billighetsbasar
            "livets billighetsbasar", bra ord, där är befinner jag mig jämt, i mitt liv!

Detta inlägg har inget att göra med din ask, den var fin! Tyvärr vet jag inget om den. Välkommen till forumet!
            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

jag ver mest nyfiken på vad det var för ngt för att jag tyckte den var så fin. Men det är klart att man också undrar över ett värde, tror jag alla gör. Även om det kanske inte alltid är "fint" att fråga.

Comment

Working...
              X