Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

snider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: snider

vad tycks om dessa?
    Bifogade filer

Att de är mycket välgjorda och att min nyfkenhet väckts.
    Vem har hållit i slöjdkniven?

Comment

roligt att du gillar dom. kniven e min!

Comment

Hallå Carro. Håller med Gideon om att figurerna är välgjorda, grattis, men vem föreställer den där snubben? Konstnären? So long....

Comment

har dom här oxå.ett pipställ (teak), ett saltkar till(körsbär) o en slev (körsbär). jag började snida för ca 3 år sen tack vare att mitt körsbärsträd föll. en ren tillfällighet alltså.
          Bifogade filer

Comment

Carro.

Det där ser mycket bra ut. Körsbär är ju inte helt enkelt att jobba med heller. Glöm inte att signera dina verk för om hundra år så kanske det sitter folk och undrar vem skaparen var.

MvhUrban

Comment

det var ju häftigt att ni gillade mina alster.var lite osäker först om jag skulle våga skicka in bilderna. är själv mkt stolt över dom. kan inte riktigt fatta att det är jag som gjort dom. har lite fler grejer men jag vill inte tråka ut er för snabbt. carro

Comment

Snygga saker Carro. Här har du en föregångare.

Comment

HEJ! JAG HOPPADES JU PÅ ATT SNIDERIERNA SKULLE BLI OMTYCKTA AV EN DEL. MEN SÅ HÄR STORT BERÖM KUNDE JAG INTE FÖRESTÄLLA MIG. MEN ATT BLI JÄMFÖRD MED ISBERG ÄR VÄL ATT ÖVERDRIVA? HENNES ÄR I EN HELT ANNAN KLASS. TACK FÖR DOM ORDEN I ALLA FALL. SKA INTE GLÖMMA DOM. LITE INFO OM MINA GREJER TYCKTE EN SKULLE VA INTRESSANT. MÅSTE BARA GOTTA MIG LITE FÖR GENSVARET JAG FICK.BERÄTTAR GÄRNA LITE OM INTRESSET KVARSTÅR. DET HÄR KÄNNS JÄVLIGT BRA ALLTSÅ! FÖR DET ÄR VÄL INTE 1:a APRIL, VA?! CARRO

Comment

Du är ju fantastiskt duktig, människa! Gotta dig med gott samvete du. Jättefina och detaljrika.
                    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Knäpp

Hej Viol! Nu har jag lite svårt att vara blygsam. Jag skulle va knäpp om jg inte kunde ta emot beröm. Jag är inte en fullkomlig idiot - vissa delar saknas.............
                      CARRO

Comment

Ursprungligen postat av carro Visa inlägg
                        vad tycks om dessa?
                        Carro! Jag instämmer med övriga PES:ares omdöme om dina sniderier.
                        Mannen med kniven i låret gör ett mycket starkt intryck mycket beroende på att den väcker funderingar som: "Vad har hänt?" , "Har han själv stuckit in kniven?, "Av ansiktsuttrycket att döma, måste det väl vara någon annan som knivhuggit honom?".
                        Last edited by Polsson; 2010-03-17, 17:02.
                        p-son

Comment

Hej Polsson! Det är exakt så jag tänkte när jag gjorde honom! Kul att du ser homom på samma sätt!! Jag måste påpeka att det här blir roligare o roligare.
                          CARRO

Comment

magnetism

tyckte det var en rolig grej att sätta magneter i en del av mina sniderier
                            Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av carro Visa inlägg
                              tyckte det var en rolig grej att sätta magneter i en del av mina sniderier
                              Den skulle jag vilja sätta följande rubrik till: "Hund uppåt väggarna!"
                              Det finurliga och roliga med hunden är att du har satt magneten på sådant sätt att hunden "står" rakt ut. Om man skulle följa fysikens lagar för att få
                              hunden att sitta stilla på bästa möjliga sätt, borde magneten sitta på tex ryggen istället, men va fan, då hade den ju inte "stuckit ut" så mycket.
                              p-son

Comment

Working...
                              X