Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förpackningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Förpackningar

Stöter ofta på trådar som avhandlar olika förpackningar, plåtburkar, senaps glas osv. Kan man tänka sig att samla alla förpackningar under en tråd? Extra kul förstås med gamla eller udda förpackningar, men alla är förstås välkomna.

Här en gammal Winborgs senap från ca 1870, vet ej vem som gjort emballaget. Undertill står det endast 2, vilket torde vara ett föremåls eller storleksnummer.
    Bifogade filer

Jättefin senapsburk! Helt i min smak
    Mitt bidrag till denna tråd får bli denna lilla burk. Vet ej ålder men en ca 50 60 år kanske den har?
    Bifogade filer

Comment

Betthupferl betyder enligt Wikipedia "smågodis som äts före sänggåendet".
      Det låter ju lyxigt och burken ser ju också extravagant ut.

Jag tänkte att tråden borde byta namn till "förpackningar av porslin" för att inte konkurrera med andra trådar.
      Mvh Prylsnubben.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg

Betthupferl betyder enligt Wikipedia "smågodis som äts före sänggåendet".
        Det låter ju lyxigt och burken ser ju också extravagant ut.

Jag tänkte att tråden borde byta namn till "förpackningar av porslin" för att inte konkurrera med andra trådar.
        Mvh Prylsnubben.
        Helt underbart hade ingen aning om vad det betydde, trodde personligen på någon krydda. Hmmm får väl lägga ner några goda halspastiller och förflytta burken in till sängkammaren.

Comment

En Th. Winborg till. Sojaflaska runt 1900, Rörstrand.
          Bifogade filer

Comment

Glömde fabriksmärket, tallriken och de korslagda besticken.
            Bifogade filer

Comment

Winborgsenap!

Jag har en likadan senapskruka vilken har en stämpel ifrån Rörstrand!!
              Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inlägg
                Jag har en likadan senapskruka vilken har en stämpel ifrån Rörstrand!!
                Då är min säkert också gjord av Rörstrand även om stämpeln saknas.

Comment

Torkad frukt från USA...

Hallå Snubben,
                  De här har jag alltid trott var förpackningar för torkad frukt. Keramik, handmålade och med stilig etikett konstnäligt fångad med slupen Defender i America´s Cup 1895. Men när jag gogglade fann jag att etiketten är ett vykort, tryckt hundra år senare. Kul med kreativitet och uppmuntran att titta lite närmare på sin loppisfynd.
                  So long...
                  Bifogade filer

Comment

Denna tråd blev ju aldrig någon succe, förpackningar sprids över hela PES hela tiden.
                    Denna lilla patéburk från ca 1880-1900 hittade dock hit. T.o.m. pappersreklamen med
                    alla medaljer ovanpå locket är kvar intakt och även silverfolien på lockets undersida.
                    PS Liknande burkar med olika motiv finns "en masse" på nätets säljsidor..................
                    Bifogade filer

Comment

Working...
                    X