Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hund samling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hund samling

    Vi har alla olika svagheter. Detta är några av mina svagheter
    Från vänster längst bak Rosenthal 1934 2 springande, Katzhutte 1957
    2 springande, ensam stående Katzhutte 1940, 2 vita stående Heubach 1911
    sittande + liggande husky Sandicast orginal handgjorda handmålade av Sandra Brue San Diego 1987

    Bild 2 Där får hundarna samsas med lite flaskor men det går bra för dom är alla rumsrena kommer från Metzler Ortloff, Graefenthal Tyskland. Zaaklady Polen.Algora Spanien.Lomonosov Russia
    Trevlig helg till Er alla
    Bifogade filer

  • #2
    Säkert trevliga men som äkta allergiker börjar ögonen rinna bara jag ser bilderna!
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

    Comment


    • #3
      Saknas en hundras

      Du saknar ju tyvärr en Bearded Collie, en sådan hade gjort sig bra i din samling.

      Comment


      • #4
        Otroligt häftig samling.
        Men jag undrar om inte dina levande slår rekordet.

        Comment


        • #5
          Man kanske skulle börja samla på Borzoi, de verkar vara överrepresenterade... Men med tanke på deras historia så förstår man också varför. Tänk att en hundras kan bli en så stark symbol för politik och så starkt kopplad till en tidsperiod!
          Är också allergiker, men några porslinshundar kanske man skulle klara av. Jag blir däremot tårögd av att se TV-reklamen med gossen och Golden Retrievern där han kliar sig i ögonen hela tiden...

          Comment


          • #6
            Med tanke på pris och samlarvärde så tror till och med jag att jag skulle stå ut med att vara allergisk.
            Det ligger en nyproducerad Rosenthal den som står längst bak på min första bild grå vit springande ute (ny och ny 1970) till salu i Tyskland för 2.100 Euro eller 2.650 dollar Min är från 1934.
            Det såldes en på Ebay i fjol för 22.000 skr Det är konstigt att de hög priserna håller i sig år ut och in för just denna figurin
            Ja Kecke nog är mina levande bra men tyvärr inte i den prisklassen dom spelar i en annan division Grattis föresten skriver dig senare i kväll.
            Nja....Susiflätan räcker nog med de jag har

            Comment

            Working...
            X