Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Forna tiders skollära

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Forna tiders skollära

Tyckte jag skulle ta några extrakort när kameran ändå var med, den här damen tycker jag platsar på Pes. " Flicka från Nigeria" slår dagens undervisning via dator med hästlängder!

Ursäkta den röriga bakgrunden.........
    Bifogade filer
    Last edited by Tingeling; 2006-10-20, 21:11.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Ursäkta, men tycker spegeln är intressantare.
    Är den i trä eller metall?
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Trä! Vackert snidad och har diverse maskhål som förstör en del........
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Hon var ju helt oemotståndlig! Jag tycker däremot lite synd om henne för att hon behöver representera alla som bor i Nigeria. Tänk om någon tror att alla har samma antal armringar som hon, t.ex...

Jag var på Världskulturmuseet i Göteborg i somras och såg Fred Wilsons utställning. Väldigt intressant! Man kan få en ett smakprov på tänkesättet här

Klicka på upplev och sedan "Människor och museet". Man fick en liten inblick i hur lätt det är att med lite extra text förändra den bild som finns på fotografiet. Mina ljudliga skratt på museet var inför gubbarna och krukorna... Utställningen innehåller mycket mer att tänka på än vad som syns på sajten. Besök om ni kan!

Comment

Första läsebok

Den här läseboken är från 1817, nästa från 1917. Vad ska man fota som läsebok 2017?
          Bifogade filer

Comment

1917 års bok
            Bifogade filer

Comment

A,r säger ar. B,e,t säger bet, s,å,s säger sås, n,i,n säger nin, n,a,s säger nas, f,å säger få, l,e, säger le, säger "ar bet sås nin nas få le".
              Ur Mor gifter sig, om jag inte minns fel...

Underbara bilder. Men jag förstod inte alla. Haren sqwäker? (kajan "låter"? och bromsen "snorrar"???)

Comment

Börjar känna mig som 766... Man får hålla igång själv om ingen nappar...

Comment

Working...
                X