Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adventskalender Lucka 19

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Adventskalender Lucka 19

Det jag skulle ta kort på slog blixten ut så det får bli en senare tråd, det enda som jag kom på istället som var vattenburet var dessa. Hänger i badrummet,inköpta från ett ställe som hade haft ett eget gårdsmuseum och ingen fanns kvar och kunde berätta något om dem. Första hälften av 19talet skulle jag tippa, inte så mycket äldre. Charmiga i sin enkelhet iallafall.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

vettar gjorda för locka till sig ändor som man kan sätta en hagelsvärm i
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hallå Tingeling,
      Jo, dom där gillar jag och det är väldigt sällsynt att man får tag i en hel flock. Charmiga och dekorativa. Grattis. Sannolikt har jägaren själv sågat skurit och målat, där ligger tjusningen. På våra breddgrader var det dock vid den tiden vanligt att gubbarna på fyrskeppen fördrev tiden med att snida vettar och sedan sälja när man väl kom iland. Jag har några av en känd fyrvaktmästare vid namn Folke Sjögren i Öregrund som tillbringade större delen av sitt liv förtöjd norr om Örskär. Fick dom av hans som tack för att fick skjuta knipor på vår udde. (Historien är ofta lika intressant som föremålet). Den här ankans historia är okänd, vet bara att den kommer från Milano och kanske har hundra år på nacken. So long..
      Bifogade filer

Comment

Working...
      X