Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Ny medlem i ABBA?! - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny medlem i ABBA?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ny medlem i ABBA?!

Köpte den här muggen för nostalgins skull i helgen och upptäckte inte förrän jag kom hem att en av medlemarna hade bytt namn.Utgiven i samarbete med Polar Music, hur många såldes innan någon riktigt tittade på muggen
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Ja den var ju rolig - Bjorn och Anna. En klar raritet.

Comment

Tillåt mig tvivla att den är utgiven i samarbete med Polar Music. Den som lagt in bilderna på Abborna har säkert lagt in loggan med Polar Music också... Men den är kul!

Comment

1975 såg jag ABBA i björneborgsparken sittande full och go i en trädtopp, vi var där hela raggargänget i karlstad på den tiden,och hon "anna" visade upp rumpan (med byxorna på) det var popvärdens sexigaste rumpa på den tiden, och den var fin kul kopp tingeling
        Last edited by harley; 2009-12-07, 00:55.
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hej!

Jag tror att de kallade henne Anna för att det var lättare att säga internationellt! Jag kommer ihåg att jag har sett det förut på samlarprylar som gavs ut då det begav sig! Jag har för mig att en del prylar gavs ut av en fanclub.
          Last edited by Staffordshire; 2009-12-07, 10:32.

Comment

Muggarna är inköpta på en konsert och då bör de ha varit noga med att intäkterna hamnade i rätt ficka, iallafall på de jag har varit på så var det att allt runt i kring var tillhörande artisten. I vilket fall som helst är det roligt att ha dem, ABBA-saker är svårt att få tag på.
            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursäkta att jag tvivlade på äktheten... Fridas hår såg lite konstigt retuscherat ut.

Comment

Hallå muggälskare,
                Inte är det ett misstag, det kan jag försäkra. Polar gjorde väldigt få misstag, men ack så taskigt tryck. Däremot fick namnet Anne-frid inte plats i layouten så det fick bli Anna.
                Större misstag/otur gjorde alla potterierna i Staffordshire när man producerade tusentals s.k. coronation muggs (samlarkoppar) med anledning av kröningen av nye kungen Edward VIII den 12:e maj 1937. Han schappade.
                Samlade på på sådana engelska minnesprylar redan som ung men alla ligger i en låda i källaren. Därför ingen bild, men han, Edward, var en stilg karl. Snyggare än Benny och Björn tillsammans. So long.
                Last edited by Kim von Platen; 2009-12-09, 00:10.

Comment

Kim. Du får nog kolla vem som fått vilket namn en gång till.

Comment

Hallå Bege, Sorry och tack för hjälpen. Popmisik är inte min paradgren, däremot tyckte jag det var kul då jag plockat fram många muggar till reklamtörstiga kunder.
                    So long...

Comment

Jag tror detta ett misstag, slarv eller ren nonchalans, eller en kulturelll avvikelse, men möjligen inte av Polar music utan av tillverkaren av muggen, som kan vara en utländsk merchandisetillverkare flera led ifrån Polar M. Det enda Polar music gjorde var att accepterade tillverkningen av muggen och sända en faktura på bruket av upphovsrätten.
                      Det är inte svårt för vare sig engelsk- eller tyskspråkiga att uttala Agneta, men tydligen använde tyska medier "Anna" som ett ett slags smeknamn för Agneta under storhetstiden, ungefär som Charlotte väldigt lätt blir Lotta och Ani-Frid även officiellt blev Frida.
                      Men att stava Bjorn utan prickar är rent slarv. Misstaget måste ha skett på AD:s monteringsbord när han/hon gör tryckoriginalet, och rinner sedan rakt igenom systemet utan att någon reagerar. Fast i ett nutida kuriosaperspektiv ökar det muggens attraktion.

Comment

Här kan man läsa mer om Bjorn och Anna!

Official Polar Music biography 1976: (?)

Mpo338 Slots menyediakan ruang bermain digital tampilan memukau konektivitas stabil keamanan terpadu layanan premium Mpo338.
                        Slainte Mhath

Comment

Eftersom artikeln är från Polar Music och de skriver Bjorn and Anna 1976 så verkar det som ett försök till flirt med den amerikanska marknaden. Har aldrig hört det sägas utan i alla retropop-program så säger de Agnetha och Bjorn, att uttala ö är knivigt. Det roliga är för mig är att de är tidiga i ABBAs karriär, iallafall sent 70tal, glömde fråga när muggarna inköptes.

Comment

Även om de fick en billboard-etta och gjorde en (kort) turné i USA, så är det mer troligt att muggen tillverkades för fansen i Australien, där de också är engelskspråkiga, men där de slog igenom så ofantligt mycket bredare.

Comment

Working...
                            X