Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite udda att gissa på.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite udda att gissa på.

Blev lite köp i Tibro i lördags. Samlar på dosor och askar av allehanda slag.
    Tyckte denna passade i samlingen. Träburk med lock och bygel i mässing. Höjd 9 cm. Om man tar av locket så syns det direkt vad den använts till. Inte så svårt om man tänker till. Så nu får ni tänka till.
    Bifogade filer

Exklusiv resekomfort för hönsägg kanske?
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

teacaddy?
      Loppisadiktus

Comment

Ojsan, var den bara 9cm, jaha! då är det nog en komfortabel reseburk för vaktelägg

Eller kanske en burk lämplig för en konstnär.....

Comment

Den har inget med mat eller dryck att göra. För att saken skall vara till nytta så måste locket avtagas. Man skall så att säga titta ned i burken för att ha nytta av den.

Comment

Kan det vara en dyna under locket tro
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Om jag nu har något område så inte är det här mitt. Men nu skall jag undra...
              Nån form av "tittskåp" eller vad det nu heter. Man tittar ner i burken och man ser en bild. Hålet i bygeln har med saken att göra. Kan inte förklara hur för då skrattar ni väl på er

Comment

en manuell GPS, kompass alltså....

Comment

Ingen dyna Hirvi.
                  Lägger in ytterliggare en udda sak medans ni klurar. Föremålet är 39 cm långt.
                  Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                    Om jag nu har något område så inte är det här mitt. Men nu skall jag undra...
                    Nån form av "tittskåp" eller vad det nu heter. Man tittar ner i burken och man ser en bild. Hålet i bygeln har med saken att göra. Kan inte förklara hur för då skrattar ni väl på er
                    Förklara, förklaraaa!!! Jag vill gärna skratta på mig, det är så trist väder idag!

Comment

Svaret kom under tiden jag skrev. Visst är det en kompass.
                      Bifogade filer

Comment

Borde jag ha tänkt på Nu behöver jag inte förklara mina luddiga funderingar. Tack.

Comment

Nummer 2: Används när man rensa bär?

Comment

Nr:2 Först var jag inne på skolbänken,
                            men ändrade mig (frugan) till att mala kryddor
                            Hirvi
                            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Detta föremål är nog inte så vanligt. Lägger in en ny bild här så att den inte hamnar i den första frågan. Nästa bild som ledtråd blir en bild ned i hålet där luckan nu sitter.
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X