Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olagligheter!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Olagligheter!

Då jag befinner mig i den "gyllene medelåldern" (vilket skitsnack!) så har jag en mindre modern musiksmak.
    Har idag, olagligen, nedladdat Beach Boys "Pet Sounds" och det är oerhört bra!
    Ville bara dela med mig.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Du är inte ensam på vare sig det ena eller det andra.

Comment

Är nog inte fullt lika gammal, men har aldrig laddat ner något alls från nätet. Det beror INTE på någon särskild moral, men på att jag gärna vill ha original-CD:n (lilla booklet:en, snyggt omslag, hållbar skiva mm). Jag tror att musikbolagen biter sig i skägget när de trissar upp priserna för att få in så mycket pengar som möjligt. Tvärt om torde vara medicinen...

Comment

Ursprungligen postat av Sladden
        Har idag, olagligen, nedladdat Beach Boys "Pet Sounds" och det är oerhört bra!
        Nåja. Den här gånge slipper Du undan!
        Pontén på Antipiratbyrån kallar sig jurist(!)
        Han finns inte upptagen ens som Jur. kand. i Sverigers Advokatsamfund...
        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Roland O
          Pontén på Antipiratbyrån kallar sig jurist(!)
          Han finns inte upptagen ens som Jur. kand. i Sverigers Advokatsamfund...
          Lite off topic, men jag måste ju försvara skråhedern...
          Det är faktiskt helt i sin ordning att hr Pontén inte är med på listan, det är bara Advokater och biträdande jurister anställda på advokatbyrå som finns med i Advokatsamfundets matrikel. Jurister anställda inom andra företag, organisationer eller inom offentlig sektor är inte med där, vilket man alltså inte kan tolka som att de inte har en jur kand-examen. Skulle gissa att exempelvis Thomas Bodström inte är med på listan längre, eftersom han inte längre är praktiserande advokat...

Comment

Ursprungligen postat av cjf
            Jurister anställda inom andra företag, organisationer eller inom offentlig sektor är inte med där, vilket man alltså inte kan tolka som att de inte har en jur kand-examen.
            Då kan jag också kalla mig för jurist - utan någon jur.kand-examen.
            Vad jag förstår så tillhör inte "jurist" en skyddad titel.

Nåja...
            Då får Don Fritjof Andersson dansa tango med Carmencita i Nizza - utan att jag skäms - tog hem den med DC++!

Comment

Vad jag förstår så tillhör inte "jurist" en skyddad titel.
              Nej, den är inte mer skyddad än exempelvis statsminister, hovnarr eller läkare...

Comment

Ursprungligen postat av cjf
                Nej, den är inte mer skyddad än exempelvis statsminister, hovnarr eller läkare...
                ...eller moderator?
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

Comment

Jag anser mig vara en lägre stående livsform utan någon moralisk hållning, men att läsa att Roland O. utför så hiskeliga olagliga handlingar får mig att-- !!!!!
                  resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden
                    ... att Roland O. utför så hiskeliga olagliga handlingar får mig att...
                    --------------
                    Ni skulle bara veta vad mer olagligt som samlas i mina lådor!
                    Detta gottbordet är bara en del...
                    Bifogade filer

Comment

--------------
                      Ni skulle bara veta vad mer olagligt som samlas i mina lådor!
                      Detta gottbordet är bara en del...
                      Jag förmodar att du är över 21 år. Då är det inte olagligt så länge du inte överlåter dem eller saluför dem.

Comment

Eller hvis du skulle være dansk. For i Danmark er den slags strengt forbudt.
                        Ingen kniv over 6 cm må bæres i lommen. Og kun foldeknive - og selv de er endda ikke socialt acceptable.

Comment

Sådant har jag också en viss förkärlek för. De flesta jag samlat på mig är mera i jaktnivs och Bowiemodell.
                          resten satte han hår på.

Comment

fina knivar

jag har oxå fobier på att sammla knivar det är allt från söta smörknivar till fula armeknivar.

Comment

Kunde inte låta bli...

Comment

Working...
                              X