Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nödvändigheter från förr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nödvändigheter från förr

Kan inte låta bli saker som är totalt meningslösa att äga idag och det har blivit några sådan i sommar, här är 2 av dem från igår. Måste sluta köpa de här sakerna men de är så förbaskat roligt när jag hittar dem.

Först en extra oumbärlig tåförstärkare "Carola" och sedan en förpackning med sjukhusmaterial som har glasrör,50tal?
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

onödigt och onödigt nu spar du ju strumpor tingeling
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Sprutan ger mej rysningar och ett mindre behagligt minne. Min älsta syster fick sockersjuka (man sa inte diabetes då) i mitten av 40-talet. Hon fick dagligen ta sprutor med en dylik tingest. Insulinet var inte gratis då utan en relativt stor utgift för familjen. Med tiden fick hon fula märken på både armar och lår av de grova sprutspetsarna. Hon fick öknamnet Sockersjuksgrisen. Hon gick bort 1997. Det är en himla tur att forskningen gått framåt.

Comment

Fantastiska fynd! Förstår verkligen din kärlek till kuriosa och till synes meningslösa ting. Tåförstärkaren var fantastisk!

Comment

Working...
        X