Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hönsgården

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jeeper intog rede 23

Ursprungligen postat av Jeeper Visa inlägg
    Hittade den här gamla tråden och kom på att jag nog har ett gäng både tuppar och höns undanstuvade nånstans. Så det var bara fram med fjäderfäna och med kameran och här är de. Hoppas de kan få en plats i hönsgården.
    Vi får nog utöka hönsgården med tanke på alla dina färggranna fjäderfän, Jeeper, men det gör jag så gärna.

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå Pålle,
    Tuppfäktning är väl förbjudet? Den här spanska stackaren har förlorat båda rubinröda ögonen men har skruven i behåll. So long....
    En riktig tupp ska vara lite luggsliten och har den bara skruven i behåll, är den ju fortfarande en riktig tupp.
    Last edited by Polsson; 2010-09-07, 00:07.
    p-son

Comment

• Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg

Vi får nog utöka hönsgården med tanke på alla dina färggranna fjäderfän, Jeeper, men det gör jag så gärna.
      Tack för redet!
      Jag tror de kan klämma ihop sig i rede 23 än så länge. Det blir kanske svårare framöver då det väntas tillökning.
      Bifogade filer
      Utmaningen börjar där vägen slutar

Comment

• Ursprungligen postat av Jeeper Visa inlägg
        Tack för redet!
        Jag tror de kan klämma ihop sig i rede 23 än så länge. Det blir kanske svårare framöver då det väntas tillökning.
        Inget är som väntans tider! Ska bli spännande att se vad som döljer sig bakom skalen.
        p-son

Comment

• Bakom skalet i det större av äggen dolde sig ett av dessa små "monster". Det lilla ägget blev det inget av.
          Nu blir det trångt i rede 23
          Bifogade filer

Comment

Bakom skalet i det större av äggen dolde sig ett av dessa små "monster". Det lilla ägget blev det inget av.
            Nu blir det trångt i rede 23
            TYcker att "monstren" är hur söta som helst! Är det papegojor?
            p-son

Comment

• Ja, visst är de söta. De växer så det knakar och redan vid ca 8 veckors ålder är de självständiga.
              Det är minsta arten av kakaduor. De blir ca 35 cm som fullvuxna.
              Arten heter Nymfkakadua men de är mest kända under den felaktiga benämningen Nymfparakit.

Comment

Ja, visst är de söta. De växer så det knakar och redan vid ca 8 veckors ålder är de självständiga.
                Det är minsta arten av kakaduor. De blir ca 35 cm som fullvuxna.
                Arten heter Nymfkakadua men de är mest kända under den felaktiga benämningen Nymfparakit.
                Tackar för upplysningarna!
                p-son

Comment

• Hallå Pålle,
                  I höststormen söker livrädd tupp härbärge och trots att han har skruven på fel ställe önskar han intråde (råkade bli kul?) i hönsgården. Han är gammal och tung, men kan stå på egna ben (även om tuppar väl ska stå på ett ben?). So long...
                  Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                    Hallå Pålle,
                    I höststormen söker livrädd tupp härbärge och trots att han har skruven på fel ställe önskar han intråde (råkade bli kul?) i hönsgården. Han är gammal och tung, men kan stå på egna ben (även om tuppar väl ska stå på ett ben?). So long...
                    Tuppar med skruven på såväl fel som rätt ställe är alltid välkomna till hönsgården. Var på vippen att köpa en låda med korkskruvar och kapsylöppnare på auktion i helgen. Bland annat fanns det korkskruvsgubbar med skruven på rätt ställe, men jag lyckades hålla stånd.
                    p-son

Comment

• Hallå Pålle,
                      Kul. Stånd och förstånd hör samman. Tänk om jag hade haft dig som magister, då hade jag nog inte skolkat så ofta. So long..

Comment

• Hallå Pålle,
                        Idag anlände en ovanlig tupp, han heter Heljestrand och stammar från Eskilstuna och han kan konsten att stå på ett ben. I mitt tycke en av de smäckraste och läckraste tuppar jag sett. Inträde? So long...

PS. Synd att du inte köpte lådan. Det är ont om udda och bra skruvar och bara den här tuppen kostade närmare fem hundringar.
                        Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                          Hallå Pålle,
                          Kul. Stånd och förstånd hör samman. Tänk om jag hade haft dig som magister, då hade jag nog inte skolkat så ofta. So long..
                          Hej, Kim!
                          Möjligtvis hade jag passat som magister åt människor i min egen ålder eller däromkring, men tro inte att dagens Facebookskrivande och sms-sändande undomar uppskattar ordvändningar och ordlekar. "Stenåldern!"

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                          Hallå Pålle,
                          Idag anlände en ovanlig tupp, han heter Heljestrand och stammar från Eskilstuna och han kan konsten att stå på ett ben. I mitt tycke en av de smäckraste och läckraste tuppar jag sett. Inträde? So long...

PS. Synd att du inte köpte lådan. Det är ont om udda och bra skruvar och bara den här tuppen kostade närmare fem hundringar.
                          Inga av korkskruvarna höll den klass som dina. Även jag tycker att din tupp är smäcker och läcker, och det räcker mer än väl för inträde i hönsgården.
                          Last edited by Polsson; 2010-10-18, 18:00.
                          p-son

Comment

• Glad påsk önskas alla såväl i som utanför hönsgården!
                            Bifogade filer
                            p-son

Comment

• Dessa tre trivs ihop men var är hönorna?
                              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
                                Dessa tre trivs ihop men var är hönorna?
                                Här följer hela hönsgården, Surmasen, och som synes är det gott om hönor.

1) polsson, 2) Viol, 3) samlartrollet, 4) Gitte, 5) Alegni, 6) Kolmårdstrollet, 7) Broder Tuck, 8) TinaSand, 9) Agda, 10) Ulferic, 11) prylsnubben, 12) söffe, 13) The Ocarinas, 14) koala, 15) surmasen, 16) Kim von Platen, 17) simco, 18) Gideon, 19) brattensby, 20) Kaptenen, 21) Maria 22) Elin A och 23) Jeeper.
                                p-son

Comment

Working...
                                X