Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Också okänt..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Också okänt..

En till barnvagn som jag undrar över. När kan den vara tillverkad och varför är det handtag i båda ändar? Ska vara en sufflett också men den saknas.Konstigt hjulställ även på den här vagnen:Hjulen går omlott.
    Tacksam för alla uppgifter!
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av hviktor Visa inlägg
    En till barnvagn som jag undrar över. När kan den vara tillverkad och varför är det handtag i båda ändar? Ska vara en sufflett också men den saknas.Konstigt hjulställ även på den här vagnen:Hjulen går omlott.
    Tacksam för alla uppgifter!
    Eftersom ingen har svarat dig, ska jag lämna mina funderingar över dina frågor. Gällande bröderna Lindstrand, hittade jag inte mycket på nätet.
    Endast några fällstolar som såldes för hyfsade priser på någon auktion.
    Handtag i båda ändarna kanske var en nymodighet så att man slapp att vända på vagnen. Omlotthjul? Kanske tyckte man att det var snyggare så eller så byggde man vagnen med hjul som tillhörde någon annan vagnsort (det gällde sannolikt även på den tiden att bredda användandet av någon del), men upptäckte att om hjulen var på raken (inte omlott) var de i vägen för "chauffören". Som sagt, jag vet inte, men funderingar kan väcka andra funderingar.

Måste säga att vagnen är kanon, men sätt inte blommor i den, snälla!
    p-son

Comment

Var någon som trodde att de två handtagen var till för att två personer skulle bära den i trappor. Den är ju lite otymplig för en!

Nä, jag lovar: inga blommor! (vagnen är inte min egen)

Comment

Bärbar barnvagn

Ursprungligen postat av hviktor Visa inlägg
        Var någon som trodde att de två handtagen var till för att två personer skulle bära den i trappor. Den är ju lite otymplig för en!

Nä, jag lovar: inga blommor! (vagnen är inte min egen)
        Den teorin tycker jag är bättre än min, hviktor!
        Sätt blommorna på midsommarstången!

Grattis till att du hamnade rätt i mojängtråden till sist
        Last edited by Polsson; 2009-06-19, 13:26.
        p-son

Comment

Working...
        X