Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Auktion igen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Auktion igen.

Var en kort stund på auktion inne i Norrköping i dag. Ett inrop blev det. Kunde inte låta bli.
    Bifogade filer

Två Arabia kryddburkar ser jag och en Festivo. Vad är det för grejer från Gustavsberg och vad är det för vit skål?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Tror den vita skålen är risporslin från Arabia av Ahola men undrar över figurinen?
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Kryddburkarna Arabia, Ingefära och paprika. Gustavsberg, Stig Lindberg, Rondo gäddkanna och sockerskål. De tre i kartong är salt, peppar och för tandpetare, Present, även de Stig Lindberg. Den vita skålen är från B&G Denmark 763. Figurinen i oglaserad keramik från Michael Andersen.Lägger in den under keramik. Flaskan Holmegaard. Valen från Ronneby. Fatet med storken har djupstämplade, kinisiska skrivtecken i botten.

Comment

Oooops, såg ut som risporslin för mig....
          Fatet med storken ser bra ut, känns det som om det är ålder på det?
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ja fatet skulle kunna vara gammalt, men det skall jag nog föröka ta reda på.
            Välgjort och vackert är det. Skålen är ganska tunn, ser ut som risporslin, men vet inte om B&G gjort sådant.
            Bifogade filer
            Last edited by Kolmårdstrollet; 2009-06-08, 18:20.

Comment

B&G skålen ser ut att vara en kompis till min. Lisbeth Munch Petersen, jag gissar att även din har LMP i godset. http://www.precisensan.com/antikforu...&highlight=lmp

Comment

Javisst har den det. Tack E.B.

Comment

Det var så lite så, men jag håller med Tingeling, storkskålen vill vi ser mer av.

Comment

Kommer på keramik.

Comment

Arabia har oxå gjort det här tunna fina vita porslinet. Finns det ingen djupstämpling i godset?
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Har du läst hela tråden? Min har samma stämpel so E.B:s.

Comment

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                          Har du läst hela tråden? Min har samma stämpel so E.B:s.
                          http://www.precisensan.com/antikforu...&highlight=lmp
                          Oops, sorry!
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det gör inget alls. Kul att fler har lite för bråttom ibland.

Comment

Working...
                            X