Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur man gör för att få hunden at sitta still? Antingen lär man dem (min äldsta är en bra fotomodell) eller så använder man en kort slutartid på kameran
    Bifogade filer

    Comment


    • Mylla medlem nummer 46

      Ursprungligen postat av Mylla Visa inlägg
      Hur man gör för att få hunden at sitta still? Antingen lär man dem (min äldsta är en bra fotomodell) eller så använder man en kort slutartid på kameran
      Normalt sett, hade vår hund suttit stilla vid fotograferingstillfället, men med tomtemössa på huvudet och "rolig" snö på marken, blir distraktorerna åtminstone en för mycket. Ät det en bearded collie, du har? Välkommen i klubben!

      Hundra- Hundar-klubben1)polsson 2)Lars H 3)luchur 4)Lea 5)kecke 6)nisse 8 7)Maria 8)umeubbe 9)Jago 10)surmasen 11)Tingeling 12) bege 13) kolmårdstrollet 14) Äjth 15)Kaptenen 16) söffe 17) KickiKarlsson 18) LiB 19) Manga 64 20)engelsson 21) Lars F 22) Gideon 23) Ulferic 24) Atena 25) Gitte 26) koala 27) ingy 28) skogsmänniskan 29) Kim von Platen 30) BerNils 31) prylsnuben 32) viol 33) på femte våningen 34) Staffordshire 35) The Ocarinas 36) Rolf J 37) Norrland 38) simco 39) Gaby 40) brattensby 41) wasistdas 42)Trojan 43) Jeeper 44)mochen 45) eawb och 46) Mylla
      Last edited by Polsson; 2010-12-25, 11:39.
      p-son

      Comment


      • Mylla; den där virveln på svansen var för go!!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • Hallå Mylla,
          Bästa trixet är att ha lite gottis på en pinne med söre, som ett metspö. Pröva...so long...
          Last edited by Kim von Platen; 2010-12-25, 16:22.

          Comment


          • Polsson> helt rätt, mor och dotter, 10 och 6 år gamla =) Och tack för medlemsskapet ;P

            Äjth> det är nosen fram ;-)

            Kim> tycker generellt att det är roligare med bilder där de är sig själva, detta är en favorit; (som sagt kort slutartid)
            Bifogade filer
            Last edited by Mylla; 2010-12-25, 16:08.

            Comment


            • Hallå där Mylla,
              Frågan gällde väl hur man får hundarna att sitta stilla. So long...

              Comment


              • Ursprungligen postat av Mylla Visa inlägg
                Polsson> helt rätt, mor och dotter, 10 och 6 år gamla =) Och tack för medlemsskapet ;
                Tackar för svaret. Vilken härlig aktionsbild (den sista)!
                Last edited by Polsson; 2010-12-25, 23:46.
                p-son

                Comment


                • Här kommer en bild på mina knasigaste staffordshirehundar! Cirka 1850.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Hallå Staffe,
                    Kul, har aldrig sett på maken. Sådana där jyckar stod ju traditionellt på fronten till öppna spisen och kan tänka mig att man i dina hade vatten i karafferna om det nu skulle börja brinna. Brara en hypotes. So long.

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                      Hallå Staffe,
                      Kul, har aldrig sett på maken. Sådana där jyckar stod ju traditionellt på fronten till öppna spisen och kan tänka mig att man i dina hade vatten i karafferna om det nu skulle börja brinna. Brara en hypotes. So long.
                      Hallå Kim! Jag vet inte vad de hade i kannorna, din hypotes kan ju vara mycket rimlig! Kul att du inte hade sett sådana förut. Just den modellen är väldigt ovanlig, detta är det enda paret jag har sett. Jag har ett gäng andra hundkannor av annan modell typ "Begging spaniel jug". De är lite vanligare.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Roliga voffsingar att skåda, och Staffordshires rödvita parhundar ovan gillar jag skarpt!
                        Den lurviga hunden från 1903 nedan, hälsar till dem och alla andra här i tråden.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                          Roliga voffsingar att skåda, och Staffordshires rödvita parhundar ovan gillar jag skarpt!
                          Den lurviga hunden från 1903 nedan, hälsar till dem och alla andra här i tråden.
                          De rödvita tackar för hälsningen!
                          Din lurviga hund är inte dålig den heller! Mycket fin.

                          Comment


                          • "Förvirrad cocker spaniel på rymmen från ålderdomshemmet söker kontakt med likasinnade som hjälpt så många hussar att få en skvätt vin i glaset. Ålder minst 700 hundår".
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • En storleksfråga

                              Vem är störst?
                              Det blir relativt...
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • Staffordshire, Gideon och Kim!

                                Upptäckte helt plötsligt att jag inte har besökt kenneln sedan 2010. Med tanke på att ni klarat er bra är det ju ingen skada skedd. Raden med "sitta-fint-hundar" är en härlig samling som sannolikt bringar tur, vykortshundarna (och flickan) ger nostalgikickar och korkskruvshunden (fyllehunden?) gör att det vattnas i munnen på en.
                                p-son

                                Comment

                                Working...
                                X