Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Warning: Undefined array key "p" in /home/precisen/public_html/antikforum/includes/vb5/template.php(404) : eval()'d code on line 794 Hundra hundar - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hundra hundar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hej!

    Jag vill också vara med! Mitt hem är fullt av hundar, främst staffordshirehundar men även andra hundar. Jag väljer en bild av några "fulhundar" av Einar Luterkort. Tyckte först att de var jättefula men man vänjer sig och nu gillar jag dem skarpt! Tar även med en gammal bild som jag använde som julkort förra året.

    Hälsningar Staffordshire
    Bifogade filer

    Comment


    • Hallå Staffordshire,
      Hälsa pudlarna och önska God Jul. The same to You. So long....

      Comment


      • Hallå Kim!

        Pudlarna och jag hälsar tillbaka och önskar God Jul!

        PS. Nu har jag fattat vem du är.....har några trevliga böcker i bokhyllan: "Svenska samlare" och "Antikrundan". Har du gjort fler böcker?

        Comment


        • Staffordshire nr 34

          Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
          Hej!

          Jag vill också vara med! Mitt hem är fullt av hundar, främst staffordshirehundar men även andra hundar. Jag väljer en bild av några "fulhundar" av Einar Luterkort. Tyckte först att de var jättefula men man vänjer sig och nu gillar jag dem skarpt! Tar även med en gammal bild som jag använde som julkort förra året.

          Hälsningar Staffordshire
          Välkommen i hundgården, Staffordshire! "Fulhundarna" som du skriver om, tycker jag tillhör trådens charmigaste hundar. För ett tag sedan visades en sådan, och jag föll direkt för den. Det som tilltalar mig är det rustika utförandet samt naturligtvis hundens/hundarnas uppsyn.
          p-son

          Comment


          • Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
            Hallå Kim!

            Pudlarna och jag hälsar tillbaka och önskar God Jul!

            PS. Nu har jag fattat vem du är.....har några trevliga böcker i bokhyllan: "Svenska samlare" och "Antikrundan". Har du gjort fler böcker?
            Hallå i sena timmen,
            Jo, men inte några fier i vårt ämne, den tiden är nog förbi. Däremot har jag skrivit Buskul Barnkalas som bygger på dåraktiga idéer och under några år skrev jag Ledighetskalendern, en almanacka med enkom röda dagar. Skulle passa just nu och ett år framåt. Man är ju pensionär. So long...

            Comment


            • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
              Välkommen i hundgården, Staffordshire! "Fulhundarna" som du skriver om, tycker jag tillhör trådens charmigaste hundar. För ett tag sedan visades en sådan, och jag föll direkt för den. Det som tilltalar mig är det rustika utförandet samt naturligtvis hundens/hundarnas uppsyn.
              Ja de är väldigt charmiga! Min granne började samla på dessa hundar för några år sedan och jag tyckte först att de var jättefula men efterhand började jag tycka om dem och nu samlar jag själv på dem! Det roliga är ju att ingen är den andra lik, alla är individer!

              Comment


              • Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
                Ja de är väldigt charmiga! Min granne började samla på dessa hundar för några år sedan och jag tyckte först att de var jättefula men efterhand började jag tycka om dem och nu samlar jag själv på dem! Det roliga är ju att ingen är den andra lik, alla är individer!
                Nu har jag hittat hunden som jag skrev om! Medlem nummer 21 Lars F visade den i inlägg nr 90. Visar här bilderna något beskurna. Lars F visste inte tillverkarens namn men tydligen är det, enlig dig, Einat Lutherkort som gjord den.

                Vilken ras hunden ska föreställa, om den nu ska föreställa någon speciell, är inte lätt att lista ut, tycker jag. Om man studerar pälsen, så förefaller den att bestå av "rastaplattor" vilket rasen Bermasco är känd för, men hunden är kanske en "gatukorsning".
                Bifogade filer
                p-son

                Comment


                • Ja det var Einar Luterkort som gjorde dessa hundar under de år han arbetade på Upsala Ekeby (1929 - 1932). Det kan ju diskuteras vad det är för ras, jag har alltid tyckt att det är någon slags terrier.

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
                    Ja det var Einar Luterkort som gjorde dessa hundar under de år han arbetade på Upsala Ekeby (1929 - 1932). Det kan ju diskuteras vad det är för ras, jag har alltid tyckt att det är någon slags terrier.
                    Ska vi kompromissa och säga att det är en korsning mellan en terrier och en bergamasco även om det förefaller otroligt med tanke på storleken på resp ras?
                    p-son

                    Comment


                    • Finns det någon kanintråd...?

                      "Hallå, jag vill också vara med."
                      Mini, två månader och född till kanintax 2009.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                        "Hallå, jag vill också vara med."
                        Mini, två månader och född till kanintax 2009.
                        Vilket litet gosebär.
                        I’m a real mean bitch!

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                          Ska vi kompromissa och säga att det är en korsning mellan en terrier och en bergamasco även om det förefaller otroligt med tanke på storleken på resp ras?
                          Ja, okej! Vi bestämmer att det är en korsning mellan Bergamasco och någon terriertyp!

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                            "Hallå, jag vill också vara med."
                            Mini, två månader och född till kanintax 2009.
                            Vilken underbar liten krabat! Min första hund var en kanintax som hette Sniff. Jag var sju år när han kom till oss. Har knappt sett några kanintaxar sedan dess! Det verkar vara mest dvärgtaxar.

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Staffordshire Visa inlägg
                              Vilken underbar liten krabat! Min första hund var en kanintax som hette Sniff. Jag var sju år när han kom till oss. Har knappt sett några kanintaxar sedan dess! Det verkar vara mest dvärgtaxar.
                              Instämmer i "underbar liten krabat", men jag kan in-te skilja på en kanin- och dvärgtax. Vari ligger skillnaden?
                              p-son

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                                Instämmer i "underbar liten krabat", men jag kan in-te skilja på en kanin- och dvärgtax. Vari ligger skillnaden?
                                Den minsta taxen kallas för kanintax och har ett bröstmått som understiger 30 cm. Dvärgtaxen har ett bröstmått på mellan 30 och 35 cm. Om bröstmåttet överst


                                Taxen finns i olika storlekar.
                                Den minsta taxen kallas för kanintax och har ett bröstmått som understiger 30 cm.
                                Dvärgtaxen har ett bröstmått på mellan 30 och 35 cm.
                                Om bröstmåttet överstiger 35 cm talar man om normaltax - det vill säga den största taxen som kan bli upp till 9 kg.



                                .

                                Comment

                                Working...
                                X