Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lättsamlat.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

HEj

De brukar förekomma framför allt i frankrike med omnejd då lalique gav ut sigill
    är det inga som har några japanska eller Kinesiska sigill ?

// Sigvard

Comment

Jag har också ett antal sådana. Men jag har köpt enkla rena modeller - inga djur eller människor, eller vanliga med träskaft heller. Kan försöka lägga in bild senare.

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
        Har sedan en tid tillbaka böjat köpa
        sigillstampar av olika utseende och
        material. Merparten
        av de övriga har det mer vanliga svarvade
        träskaftet.
        som dom på denna sida?
        http://www.qepta.se/#sigill
        livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

jag har länge undrat över denna här kan det ha varit ett sigill som suttit under foten figuren är i brons och är 10.5 cm hög och fotplattan är 3.5 cm i diameter
          Bifogade filer
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av Sigvard Andersson Visa inlägg
            HEj

De brukar förekomma framför allt i frankrike med omnejd då lalique gav ut sigill
            är det inga som har några japanska eller Kinesiska sigill ?

// Sigvard
            här har du en sådan om du vill ha =)
            http://cgi.ebay.com/A-Chinese-Ancien...QQcmdZViewItem
            livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Några enklare sigill, det ena lite likt Ulferics

Mina två sigill med "motiv". Det med svart skaft liknar Ulferics dito, men vad kan materialet vara? Någon slags sten? CPF eller vad kan det stå? F:et är ju mer lätt-tytt!
              Söffe
              Bifogade filer

Comment

Efter att ha gjort spegeltricket så är det helt klart att det står C-P-F på ditt sigill Söffe. Det skall kanskeinte skall läsa i den ordingen.
                Har köpt på mig ett antal sigill till så nu börjar det bli en samling av det hela.
                Din skytt Harley kan säkert vara ett sigill. Men lika troligt är att det suttit en träplatta under.

Comment

Working...
                X