Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ljusstakar i metall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ljusstakar i metall

Snygga tunga ljusstakar i metall med mysko stämpel under. Varifrån kan dom komma ? Är dom gamla ?
    Bifogade filer

nej de er ikke gamle. De kan måske være 20 år gamle eller 40 år, men nej de er ikke gamle

Comment

Tycker nog att vi skall placera stakarna lite tidigare än hose gör. Stakarna är gjorda i Eskilstuna och är runt 80 till 100 år gamla.

Comment

Japp har ett bläckhorn av ganska enkel produktion som min mormors far fick av mormors bror i 42-årspresent 1920 med samma stämpel. Lär ha varit ganska billig - mormors bror var då 16 år och jobbade som dräng,
        Förnicklat stål - tror dina är samma material. Ligger i källaren så foto får det bli någon annan gång...
        Annars är ju stilen egntligen typisk lite tidigare, runt 1900. Visar min tändstickshållare i gjutjärn, troligen tysk endast märkt Dep. och 5452 5453 undertill. Den har lite mer av någon slags gotisk stil i slingorna - din dekor känns lättare och mer jugendpåverkad.
        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
          Tycker nog att vi skall placera stakarna lite tidigare än hose gör. Stakarna är gjorda i Eskilstuna och är runt 80 till 100 år gamla.
          Jeg bøjer mig straks. mit var en vurdering. Estimat.

Comment

Tack

Tack för alla svar ! Intressant ......!

Comment

Working...
            X