Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När strömmen gick..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När strömmen gick..

.. i förmiddags passade jag på att möblera om i glasansamlingen. Här hamnade allt dricksglas i olika skepnader, allt som blivit över och bara stått. Så det ser ut! jag blir lite sorgsen. Varför har jag dragit på mig det här? Ja, ni vet!?
    Strömmen borde gå - oftare!!!
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Strömlöshet för oss tillbaka till en tid då dagens skapade behov inte gick att finna. TV, radio, dator mm fanns inte i begreppsvärlden.
    Handarbetet och skapandet var fritidssysselsättningen framför andra.
    I skenet av sterainljuset eller möjligen fotogenlampan skapades bruksföremål och folkkonst.
    Vad lämnar vi efter oss idag? En hembränd CD med musik nedladdad från Pirate Bay?

PS. Jag förstår heller inte den visade samlingen DS.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
      Strömlöshet för oss tillbaka till en tid då dagens skapade behov inte gick att finna. TV, radio, dator mm fanns inte i begreppsvärlden.
      Handarbetet och skapandet var fritidssysselsättningen framför andra.
      I skenet av sterainljuset eller möjligen fotogenlampan skapades bruksföremål och folkkonst.
      Vad lämnar vi efter oss idag? En hembränd CD med musik nedladdad från Pirate Bay?

PS. Jag förstår heller inte den visade samlingen DS.
      Obs, det är ingen samling, det är en ansamling!
      Jag nästan längtar efter en energikollaps! så jag slipper TV o dator. Kan inte bara välja att stänga av dem. Jag är beroende. Shit!!! Så mkt man hinner och får lust att göra vid ett strömavbrott! Hjärnan startar om och blir väldigt aktiv.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Obs, det är ingen samling, det är en ansamling!
        Jag nästan längtar efter en energikollaps! så jag slipper TV o dator. Kan inte bara välja att stänga av dem. Jag är beroende. Shit!!! Så mkt man hinner och får lust att göra vid ett strömavbrott! Hjärnan startar om och blir väldigt aktiv.
        Jag känner mycket lika, även om strömlöshet mest för mig tillbaka till 7 strömlösa dygn efter Gudrun. Visst är jag beroende av diverse elsaker. Jag tittar på PES och några andra fora var dag. Tycker om att ha vatten och kunna duscha vid behov. Nu är elledningarna nedgrävda och här blir ingen strömlöshet då blötsnön lägger sig över nejden. Inte ens en blinkning.
        Bättre? Visst är det bättre men in´t är det bra!
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

Working...
        X