Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnny Mattsson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Johnny Mattsson

Tyckte den var lite kul när jag fann den på en mässa, en miniatyr av Mattsson och kåsmodellen som är så vacker. Men är den vanlig? Har sökt runt lite men det finns inte många bilder, de som finns är de som Jonny Mårtes har lagt ut. Känns lite som en souvernir till en utställning

Bredvid är det en nåldynedocka så ni ser storleken.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Svårt att se kåsan. Det går ju inte att slita ögonen från dockan.
    Vilken elegans.

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
      Svårt att se kåsan. Det går ju inte att slita ögonen från dockan.
      Vilken elegans.
      Ja, det kan jag hålla med om. Det finns ett otal varianter av dem, de flesta är inte så här välgjorda.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Är den signerad eller är det en ettikett med Uppsala slöjd Johnny Mattson?
        Om det är en äkta J M så skall det vara skuret JM i träet undertill samt ibland en grå ettikett med vit text. Annars är det som sagt en legotillverkad souvenir.
        Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

JM är så snyggt skuret på undersidan men ingen etikett.

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
            JM är så snyggt skuret på undersidan men ingen etikett.
            Då skall den vara Ok. Säkrast är dock att kolla med Mårtes innan du hoppar över ån!!
            Mycket stilig docka!! Men hon ser ngt hård ut, för hård för att låta sig penetreras av nålar!!??

Saknas själva dynan kanske! Jag kan inte se den iallafall
            Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Dynan sys fast med hjälp av hålen i underkroppsdelen, vid snitsigare fall sys ett par ben på. Tar bort dynan då den är utrymmeskrävande + att den ofta är i dåligt skick, spar endast då den matchar dockan som den som bilden visar.

Har skrivit till Mårtes då jag såg att det var ett tag sedan han var på forumet men inte fått svar, han har väl fullt upp med livet precis som många andra
              Bifogade filer
              Last edited by Tingeling; 2009-02-12, 11:17.

Comment

Jag skulle vara intresserad av något från JM då jag alltid drömt om det. Skulle något mot förmodan ha något att sälja får ni gärna hojta. Mvh,

Comment

Working...
                X