Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stakar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Stakar

Nån som vet nåt om dessa ljusstakar som jag har två av? Har växt upp med dom i mitt föräldrahem och det enda jag hört är en diffus förklaring att nån sjöman haft med sig dom, kanske från Turkiet. Under den ena står det yo 5864.
    Bifogade filer

Intrycket är hundraårigt, men jag undrar vilket material ljusstakarna är av?
    Målad dekor på formpressad papier maché, porslin eller rentav gips? Kantskadorna pekar i den riktningen.
    Ta gärna fler bilder.

Comment

Dumt av mig att inte nämna materialet, det är trä och man kan skruva av själva sockeln oclså.

Comment

Ursprungligen postat av giggi Visa inlägg
        Nån som vet nåt om dessa ljusstakar som jag har två av? Har växt upp med dom i mitt föräldrahem och det enda jag hört är en diffus förklaring att nån sjöman haft med sig dom, kanske från Turkiet. Under den ena står det yo 5864.
        Jag tycker ljusstaken ser mycket trevlig ut!

Men "yo 5864" kanske istället är "No 5864"...?

Comment

Vet inte varför..men jag får Balkan-känsla av denna..eller ev Ungern

Comment

Jag tycker att det ser ut som No. Vänstra delen av N:t är bara ngt nött!
            Jag håller med om att det lutar österut.

Skulle du kunna ta en bild på den isärskruvad, och då så att man ser gängorna på skruven??!!
            Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Ok, jag tog några bilder till.
              Bifogade filer

Comment

Working...
              X