Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gallerfat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Gallerfat

Hej,
    jag har köpt detta gallerfat som är helt felfritt. Har någon mer info om detta fat vore jag tacksam.
    Förutom stämpeln i botten står följande instämplat 131 samt 358 samt 56. Till detta är det skrivet i glasyren 43- Oa i skrivstil.
    Bifogade filer
    Last edited by Jerog; 2008-11-09, 09:58.

Hej Jerog! Ditt fat är i det berömda lökmönstret , Zwiebelmuster, från Meissen. Stämpeln ser ut att vara från 1934-, 43-oa kan vara en målarsignatur och de andra är nog modellbeteckningar.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
      Hej Jerog! Ditt fat är i det berömda lökmönstret , Zwiebelmuster, från Meissen. Stämpeln ser ut att vara från 1934-, 43-oa kan vara en målarsignatur och de andra är nog modellbeteckningar.
      Hej o tack så jättemycket!
      om den är från 1934, så är detta fat troligtvis helt oanvänt, har du någon ide om värde.
      Hälsningar
      Jerog

Comment

Värdet uttalar jag mig inte om, men du kan ju googla. Det är som sagt ett klassiskt mönster från världens kanske mest kända porslinstillverkare. Fatet är troligen inte från 1934, men svärdmärkningen i detta utförande användes från 1934.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
          Värdet uttalar jag mig inte om, men du kan ju googla. Det är som sagt ett klassiskt mönster från världens kanske mest kända porslinstillverkare. Fatet är troligen inte från 1934, men svärdmärkningen i detta utförande användes från 1934.
          Tack för information jag letar vidare. Sett liknande objekt när jag varit ute googlat och prisbilden verkar stabilt fr. 200 och uppåt.
          Hälsningar
          Jerog

Comment

Working...
          X