Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lavorato a mano

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lavorato a mano

Håller på och rensar ut lite prylar här hemma och då dök detta upp .Undrar om någon känner till detta är det bara en dekoration till julsteken eller? Den är 32 cm bred och 18 cm hög ungefär .Det står Lavorato a mano på den och det är väl bara så att det betyder handarbete och den verkar vara av tenn .
    Bifogade filer

"Handarbete" - helt korrekt.
    Visst är det en hårprydnad?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Nej det tror jag inte på, lite väl stor och tung för det ändamålet greven.

Comment

Passar kanske som dekoration till julskinkan!?

Comment

Hur stor är den?
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Står i inlägget 32bred 18 cm hög! Ja jag tror också som du Susiflätan dekoration
            Last edited by Cobe; 2008-11-05, 23:06.

Comment

Ja det gör det ju.
              Konfucius

Comment

Otroligt bred skinka.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ja men man kanske kan sätta den på ett annat sätt en rakt över . Kanske längs med eller?

Comment

Jag har sett en liknande pryl under en semesterresa till Ungern..då satt den som dekoration på en stekt anka..om jag minns rätt ang fågeln..kan ha varit gås oxå..

Comment

Ser i mina ögon definitivt ut som ett smycke. Kan föreställa mig detta som del i en pampig håruppsättning till en festdräkt/folkdräkt i södra italien. "Gaffeln" skulle då kunna sitta i en hårknut.

Hur ser baksidan ut?
                      Konfucius

Comment

Ja det var baksidan som visades tyvärr.
                        Framsidan ser så här ut.
                        Fotade som den låg när jag fann den här hemma och då råkade det vara baksidan.
                        Men jag tror ju fortfarande mer på dekoration till typ köttprodukt av något slag.
                        För det måste vara en hård stadig hårknut för att ha den i håret .

Comment

Till en stor gås skulle denna "fjäder" dekoration kunna passa förstås, satt på längden....hmmm
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
                          X