Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sifon för dryck ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sifon för dryck ?

Har införskaffat en Sifon utan kolsyrepatron. Trodde den var till för att kolsyra dryck men det påstås att man skall hälla grädde i den och på så sätt få ett vispat lager på tex efterrätt men det var inte min avsikt med det.

Är det någon som vet om det fungerar med dryck eller ..... och var man kan få tag på patroner, för jag har googlat och det finns i princip inget skrivet om denna manick. Tacksam för tips.
    Bifogade filer
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Visst är väl den där för sodavatten. Jag har för mej att kolsyrepatroner är av standardformat. Kolla i med de som säljer soft airgun eller paintballvapen.
    Clas i sjön kanske kan ha förresten.

Jodå, det fanns både sifon och patroner där.
    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=54321821
    Last edited by brodertuck; 2008-10-22, 19:12.
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Du ska använda den för dryck. Gräddsifoner brukar se lite annorlunda ut och har löstagbara utbytbara munstycken.
      Tror iofs att du kan använda din sifon för grädde också, men tänk på att det är olika patroner. Till grädde ska du använda livsmedelsgas. Använder du kosyrepatron smakar inte grädden så kul.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

OK boys, tack. Såg att en patron räcker till 1 liter så det är väl inte sådär lönsamt kanske
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Working...
        X