Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gitarr.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
    Nu är gitarren snart på Musikmuseet i Stockholm. Gitarren är i dagsläget den tidigaste kända svenstillverkade gitarren. Toppen är nådd, skall resten av mitt liv ägna mig åt att mata fiskmåsar i den närbelägna sjön.
    Riktigt häftig historia, med vad det verkar ett lyckligt slut.

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
      Toppen är nådd, skall resten av mitt liv ägna mig åt att mata fiskmåsar i den närbelägna sjön.

Toppen nådd??? En gitarr är ju bara början på en ny samling!sätt igång att leta, världen är full av 1800-talsgitarrer......
      Nej, det är inget loppspel.

Comment

Är totalt nollställd vad gäller musikinstrument. Något samlande av inom musiken förekommande tillbehör är inte aktuellt. Tycker det är bättre att gitarren hamnar där den hör hemma. Kommer att sakna fodralet då det var det jag köpte. Att mata fiskmåsar är nog roligt några dagar men det blir nog så att jakten på udda kuroisiteter fortsätter.

Comment

Får väl nästan jämställa fyndet av gitarren med den soffa och fåtölj jag köpte för ett antal år sedan. Möbeln då nästan helt bortglömd var Arabesk ritad av Folke Jansson. Den valsade runt i tidningar och TV. Numer finns den till beskådande på Nationalmuseum.

Comment

Återigen har jag fått bekräftat att man ingenting begriper. Jag stod och tittade på gitarren några minuter innan Du kom och funderade på om jag skulle köpa den till en kompis som samlar på gamla instrument men jag hade inte kunskap nog att bedömma hur värdefull den var. Det återstår endast att säga grattis till ett verkligt fynd.

Comment

Vilken hjärtevärmande historia!!

Jag är så fantastiskt glad över hur detta slutade! Att du såg till att den hamnade där andra människor kan glädjas av att se den! Du har ju verkligen plockat pluspoäng hos mig. Jag konstaterar att du är en "High-quality-collector" som vet att man har ett ansvar att dela med sig ibland,
              och inte låsa in saker i hemliga skåp och inte visa för någon annan.

Ulf E, du är ju en hjälte!
              Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Fantastisk historia med gott slut!
                All heder åt Dig, Ulferic.

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                  Fantastisk historia med gott slut!
                  All heder åt Dig, Ulferic.
                  Trevlig historia som sagt! Det är bara att gratulera att gitarren hamnade hos dig och att du fann den! Mera historier av den här kalibern och världen blir skönare!!!!
                  Jag minns historien om den trasiga flaskan vars felande bit återfanns flera år senare. Fantastiskt det oxå. Var det Björn L som berättade den?
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
                  X