Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En väl använd slev

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En väl använd slev

På vägge, vid spiseln, i mitt kök möts gammalt och nytt. Skeden/sleven, som är handgjord, kommer från farfar. Den har sedan använts av min far vid vintefiske. Han anglade mycket och använde skeden för att ösa bort is i hålen.
    Nu hänger den som sagt på min vägg men används inte.
    Bifogade filer

Trevligt nostalgiskt.

Comment

Hur ofta använder du elgrunkan?
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

Comment

Till och ifrån, mest ifrån. I går, när jag var vrålhungrig, gjorde jag pannkaka på ett ägg. Alltså bara ett par laggar. Då använde jag mixern för att blanda smeten.

Comment

Min är djupt nedpackad, micron är i låda i uthuset. De är långt ifrån nödvändiga och tar bara plats. Ser dessutom så väldigt 80-tal ut!
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Min micro är 15 år gammal. I den kokar jag gröt varje morgon. 1 dl havregryn, en näve russin, 2 dl vatten, 2½min i micron. Ingen passning, inget bränt. Funkar jättebra. Men mixern är bara ett par år. Känns inte 80-tal för min del.

Comment

Frugan kör frukostgröten på traditionellt sätt. Slevar runt i grytan.
              Mest beror det kanske på att jag samlat på mig ett antal slevar/skedar. Tog fram ett antal av olika storlekar och ålder. Alla med "krok" på skaftet. Skaften lena och så där behagligt släta att ta på efter många års rörande. Jag är inte slav under sleven men köper när jag hittar en trevlig modell. Ser trevligt ut med en slev i en lerskål. Vet inte hur många jag har men det är ett antal.
              Bifogade filer

Comment

Working...
              X