Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett skamfilat fat....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ett skamfilat fat....

Det här fatet har funnits hos min mor så länge jag kan minnas. När hon gick bort tog jag över fatet och trots att det är slitet och illa medfaret så har jag inte hjärta att slänga bort det. En sak är ju värdefull när man har många minnen utav det eller hur?
    Vad jag undrar över är vad det kan vara gjort av. Det är tungt och materialet under färgen ser metallartat ut.
    Tror att motivet har med stjärntecken att göra men det är svårt att se.
    Bifogade filer

Motivet är. Göran o Draken.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
      Motivet är. Göran o Draken.
      Åhh...Göran och Draken? Nu blev fatet ännu mer kär för mig.
      Är väldigt glad i drakar nämligen....trots att jag samlar på kossor. *S*

Comment

Ingen som vet något om vad det kan vara för material?

Comment

Ser ut som om det ska vara några små kulfötter till? Där ser det ut att vara någon zinklegering.
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
            Ser ut som om det ska vara några små kulfötter till? Där ser det ut att vara någon zinklegering.
            Zink? Mycket möjligt...jag är inte hemma på metaller. Fatet är ganska tungt.

Comment

ser ut att vara från ystad metall eller stjärn metall. materialet är väl gjutgods och kan väl vara från 1930-40 talet
              Last edited by harley; 2008-07-13, 20:46.
              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Working...
              X