Fick ju två uppgifter om vad detta kan vara nu vill jag höra om någon kan säga med säkerhet vad det är . Ungefär 25 cm hög i gjutjärn verkar det vara . Mvh
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ja vad är detta ?
Collapse
X
-
Fotogenkök. Om jag inte minns fel så är det dubbla vekar alltså två stycken i köket. Var inget man släpade med sig på campingturen utan ett kök som användes mer stationärt. Lite ovanligt kök som verkar vara i mycket bra skick.
Egentligen är det en fotogenkamin med möjlighet att använda till kokning.Last edited by Ulferic; 2008-07-06, 19:16.
-
Hej Ulferic enligt en persson på auktionen en äldere dam var det ett vertyg som skomakare använde för att ordna till lacken på skor . Så verktygen finns tyvärr inte med . Hennes farbror var skomakare och använde en sådan i sin verkstad . Den har bara en veke över hela ytan .Får väl söka vidare på gogel och se om det kan stämma . Mvh
Comment
-
värme punkten för limgrytan i stället för vedspis eller öppen låga så använde man kanske i tex skomakeri eller något annat skrå där man behöver en liten och flyttbar värmekälla det här lila fotogen köket, användnings området är det nog bara fantasin som sätter gränser för det är nog inte tillverkat för något specifikt områdeLast edited by harley; 2008-07-07, 15:10.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
Comment