Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finsk kniv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Finsk kniv

Tyckte det var kul med en kniv med signerat blad, köpte den i Köpenhamn i helgen. Eftersom jag inte kan finska har jag svårt att gissa vad det står. Kanske någon ser det? Ännu roligare vore om figuren som gjort kniven kanske är bekant!!!
    Bifogade filer

du har en kniv tillverad av j.marttiini från finland jag har en liknande din med graverat en same som åker i släde dragen av en ren, skaftet är tillverkat av masurbjörk, har även en filekniv j.marttiini jag tror vet inte säkert men att det är en mycket känd knivmakare
    Last edited by harley; 2008-05-25, 22:47.
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Här är en länk till tillverkaren:

Vill minnas att jag köpte en snarlik kniv från samma tillverkare i Tornio för cirka tio år sedan och betalade mellan 100 och 200 kronor.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Tack för informationen, kul att veta!
        Söffe

Comment

tack för den sidan balonggreven det var kul att få info om marttiini samlar på knivar sporadiskt som på så mycket annat(aldeles för mycket)
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Snygg kniv!
            Min fråga är egentligen off topic, men kan vara bra att veta om man plötsligt vill ha en vacker, gammal kniv med sig hem från Danmark.
            Jag vet att den danska blankvapenlagen är berydligt hårdare än i Sverige, max 3 eller 4 cm i längd på knivbladet är tillåtet att bära med sig.
            Hur gör handlarna på t.ex. Bellahöjs samlarmässa för att sälja lagligt?
            Blir man kriminell, så fort man går ut genom entrén?

Comment

Oj, oj!

Här gick jag omkring och var kriminell hela lördag förmiddag utan att ha en tanke på det. Köpte den på gatan vid Judiska kyrkogården i Nörrebro!

Söffe

Comment

Working...
              X