Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

det är för lite klänningar här!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Nu tror jag poletten ramlade ner det är en stor storlek??? Det är därför ingen vill prova den..... Sånt ser ju inte jag...

Comment

Prova den själv vetja och lägg ut en bild. Du kan ju skippa huvudet om du vill.
      Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

fräsig grönsilvrig sak det där. alla klär i klänning!

det här är är nog den finaste jag har iaf. tyvärr har den tillhört min moster, som enligt egen utsago var som två hopslagna bräder med två russin på när det begav sig (det är förresten hon på min profilbild). så den får mest hänga i garderoben... marimekko är det i alla fall. kortkort och härligt vid.

Click image for larger version

Name:	marimekko.JPG
Views:	1
Size:	128,3 KB
ID:	463113
        Last edited by alberte78; 2008-09-13, 23:37.

Comment

Dottern provar en 50/60-tals brudklänning här. Tyvärr är hon inte i min längd, då hade den passat... hon var aldeles för lång så den fick vandra vidare. Men hon har åren framför sig, hon var tretton när vi tog bilden.
          Bifogade filer

Comment

Attans, jag skall se om jag hittar en bild med bättre skärpa...

Comment

Då kan jag visa min? Har man inte möjlighet att förvärva originalet får man sy själv.
              Bifogade filer

Comment

Störtskön klänning

Comment

Tackar. Nästa projekt blir en i Mondrian stil. Men risken finns att man ser ut som en kubik.

Comment

Ja saxa på du bara... blir säkert bra...lycka till o visa oss gärna resultatet..välkommen till PES förresten..hoppas du ska trivas..

Comment

WOW! Vilken urläcker klänning. Var har du hittat tyg till den???

Comment

Dottern köpte ett par meter som trycktes till ett museum i USA. Mer vet jag inte. Har 1,5 m kvar.
                        Men det är inte till salu. Ska bli väskor och annat av det. Älskar tyget.

Comment

Ursprungligen postat av alberte78 Visa inlägg
                          därför kommer min mammas gula från sent sextiotal. lite retrofuturistisk på nåt vis, jag får en känsla av star trek. de kopparfärgade paljetterna har mor min sytt på själv. (ska försöka hitta en bättre bild...)
                          Likadan klänning sydde jag till mej själv,den var olivgrön med guldpaljettsband som man sydde på,tyget va något filtliknande,jättevarm+att de va denna ståkrage!PUU. Men vad stod man inte ut med bara för att vara MODERN. jag var15 år när jag sydde den å skulle ut på dans på kvällen,detta skedde 1967.

Comment

Gillar retro klänningar....och att sy...denna förklädesklänning till en flicka sydde jag förra våren...i nytt Ikeatyg dock...röda knappar baktill..
                            Bifogade filer
                            http://gilasgrotta.blogspot.com/

Comment

Retro förkläde

Detta förkläde fann jag i en second hand butik i Norrbotten...´like it!
                              Bifogade filer
                              http://gilasgrotta.blogspot.com/

Comment

Mitt bidrag

ser ut så här.
                                Vilken tidsperiod tror ni?
                                mvh
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X