Jag diskuterade Mannens skor och strumpor! Slingback-sandaler med platåsula och spetsstrumpor upp till knäna. (Fast skorna var visst unisex också... Hon har likadana...)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mode 1960-1970
Collapse
X
-
Barnvagnen ser likadan ut som på 50-talet.Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggHittade lite 60-70.
Comment
-
Förr kunde man tillåta sig att ärva barnvagnar. Vet att jag åkte i en gammal beprövad vagn som knodd. Numera verkar det vara en av de många accessoirer man måste tillhandahålla föräldraskapet. Ju konstigare och ofunktionellare vagn desto bättre, verkar det... Små plastiga barnvagnshjul som fastnar i snömodden är det roligaste jag vet! Skrattar högt varje gång!
Comment
-
Njaaa. vet inte om jag riktigt håller med. Men det kanske fanns olika modeller även på 50-talet?Ursprungligen postat av Pierre Visa inläggBarnvagnen ser likadan ut som på 50-talet.
Det här var min kärra, året är 1952, i juli och jag är 9 månader. Det var ett tag sedan.....
Comment
-
Det var en härlig bild på dig o barnvagnen. Som Söffe skriver så är nog barnvagnen äldre. Jag låg själv i en sådan som din men vet att barnvagnar köpte man inte nödvändigtvis ny, den kostade en slant, då som nu, men den skillnaden att vagnen inte var en statuspryl, så de kunde ha en lång livs/användningstid. När jag var några år gammal blev jag körd av en syster eller om det var någon kamrat, jag har lagt mig på rygg och lyssnade till grusknastret som ekade inne i "lådan" och såg molnen fara på himlen. Än idag är syn och hörselbilden så tydlig så det kunde vara igår, ...men det var det inte!!!
Rymdankas bilder är riktigt härliga, du har rätt spejsade saker, skorna, fjärilen, t.ex kul att se att du har en del tennsmycken, de är ju väldigt typiska för tiden.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment